فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

گیاه ریحان خود چندین گونه دارد شود که یکی از آن به نام ریحان مقدس شهرت یافته است. از جمله تفاوت های این گیاه با ریحان معمولی، رایج نبودن مصرف خوراکی آن است.
ریحان مقدس با ریحان معمولی چه تفاوتی دارد؟
ریحان مقدس با ریحان معمولی چه تفاوتی دارد؟

گیاهی که ما آن را به نام ریحان ( Ocimum ) می شناسیم در حقیقت از گیاهان و بوته های متنوعی تشکیل شده است و در میان آن ها می توان چند نوع ریحان از جمله ریحان مقدس پیدا کرد. ریحان مقدس یا Ocimum sanctum or Ocimum tenuiflorum گونه ای چند ساله است که بیشتر جهت مصرف دارویی یا تزیین پرورش داده می شود. از طرف دیگر ریحان معمولی یا ریحان شیرین که نام آن Ocimum basilicum است به عنوان گیاهی یک ساله در محیط باز یا در گلدان و ظرف های نگه دارنده در محیط بسته پرورش داده می شود. ریحان شیرین خود گونه های مختلف با طعم های متفاوت دارد که عمدتا برای تهیه غذا ، استفاده از روغن و عصاره و گاهی هم برای زیبایی پرورش داده می شود.

مهم ترین تفاوت این دو اندازه گیاه است. ریحان مقدس به نسبت ریحان معمولی بزرگ تر است و ممکن است تا 60 الی 100 سانتی متر قد بکشد. این در حالی است که ارتفاع ریحان معمولی ممکن است به سختی از 25 سانتی متر عبور کند. البته هر دو گیاه مانند تمام گیاهان گروه نعناعیان به شدت آفتاب دوست هستند و خاکی خنثی با اسیدیته 6.5 تا 7.5 را دوست دارند.

ریحان مقدس چندین بار در طول سال گل دهی کرده و گل هایی به رنگ سفید تا کرمی و صورتی ایجاد می کند و برگ های آن نرم و بیضوی شکل هستند که به رنگ سبز تا بنفش دیده می شوند. ولی ریحان معمولی تنها در تابستان گل های سفید تولید می کند، برگ های آن معطر هستند و برگ هایی سبز تا قرمز دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.