فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

کلم بوک چوی یا پاک چوی نوعی کلم چینی با برگ هایی کوچک است که بیشتر برای تهیه سالاد و ... پرورش داده می شود.
چطور کلم بوک چوی یا پاک چوی پرورش دهیم؟
چطور کلم بوک چوی یا پاک چوی پرورش دهیم؟

کلم بوک چوی یا پاک چوی نوعی کلم چینی با برگ هایی کوچک است که بیشتر برای تهیه سالاد ها، نودل و ... استفاده می شود. بوک چوی برای بلوغ تنها به 40 روز زمان نیاز دارد که در انتهای این بازه زمانی می توان 10 تا 15 سانتی متر از آن را برداشت کرد. بوک چوی گیاهی مخصوص فصول سرد سال است که می توان آن را در فصل های دیگر در مناطقی با آب و هوای خنک تر هم پرورش داد. البته برای جلوگیری گل دهی و ایجاد بذر باید آن را در هوایی با دمای بالاتر از 10 درجه سانتی گراد داشت.

کلم بوک چوی خاکی با نفوذ پذیری بالا را دوست دارد. محل مورد نظر باری کاشت این گیاه باید جایی باشد که روزانه حداقل 6 ساعت آفتاب مستقل به آن بتابد. در صورتی که خاک نفوذ پذیری بالایی نداشته باشد می توان آن را در بستر مرتفع کاشت.   همچنین بهتر است خاک پیش از کاشت گیاه تقویت شود که این کار را می توان به کمک کمپوست انجام داد. در مناطقی با هوای معتدل یا گرم، بهتر است بذر ها اواخر تابستان یا اوایل بهار کاشته شوند تا گرمای تابستان مانع رشد جوانه ها نباشد. با رعایت این زمان بندی می توان محصول را پیش از فرا رسیدن سرمای زمستانی و یخ بندان برداشت کرد.

بذر ها باید در عمق نیم تا یک سانتی متری از سطح خاک کاشته شوند. فاصله هر بذر با بذر دیگر هم بهتر است 8 تا 10 سانتی متر باشد. در صورتی که تعداد کلم ها زیاد است و بذر به صورت ردیفی کاشته می شود، هر ردیف با ردیف دیگر حداقل 30 تا 60 سانتی متر باید فاصله داشته باشد که فضای کافی برای رشد وجود داشته باشد.

کلم بوک چوی مانند بسیاری از سبزی های دیگر نسبت به آبیاری مناسب حساس است و باید هر متر مربع از خاک باید در هفته 25 لیتر آب دریافت کند تا همیشه به اندازه کافی مرطوب بماند. برای تقویت و کود دهی خاک می توان از کود های متعادل شده مطابق با دستورالعملی که بر روی بسته بندی آن نوشته شده است، استفاده کرد. بهتر است کود دهی یک بار پیش از کاشت گیاه و یک بار پس از گذشت یک ماه از کاشت آن انجام شود.

در نهایت 5 تا 10 سانتی متر مالچ در اطراف گیاه قرار دهید. مالچ گیاهان را از ساقه دهی و ایجاد بذر در دمای پایین حفظ می کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.