فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

گونه های مختلف پروانه ها گیاهانی با ارتفاعهای متفاوت را دوست دارند. برای اطمینان از این که شمار زیادی پروانه در کنار گیاهانتان بمانند، باید انواع مختلف گیاهان را داشته باشید.
چکار کنیم که باغچه مان پروانه داشته باشد؟
چکار کنیم که باغچه مان پروانه داشته باشد؟

پروانه ها بخش مهمی از زیبایی هر باغ و باغچه ای به حساب می آید و همه دوست دارند شاهد حضور پروانه ها در اطراف گیاهان خود باشند. پروانه ها به طور طبیعی برای تغذیه جذب گیاهان گلدار میشوند اما کاشت گلهای مناسب و به سبک مناسب برای جذب پروانه ها اهمیت زیادی دارد. با تهیه فضای مناسب پروانه در باغچه میتوانید آنها را مستقیما به پشت پنجره، بالکن یا هر جای دیگری که دوست دارید بکشانید. در اینجا درباره آن بیشتر میخوانید.

جذب پروانه در باغچه

یکی از مهمترین فاکتورها در جذب پروانه ها به گل و گیاه، انتخاب گیاه مناسب است. اگر واقعا میخواهید قطعه ای از بهشت را در خانه خود داشته باشید، باید ترکیبی از گیاهان میزبان و گیاهان شهد دار را در باغچه ساماندهی کنید. شهد برای پروانه منبع اصلی غذا به حساب می آید.

گیاهان شهد دار برای پروانه ها

گلهایی که پر از گلهای سرشار از شهد هستند عبارتند از:

-         گل داوودی

-         بومادران

-         علف پروانه  

-         سرخارگل

خرطوم پروانه به راحتی به این منابع قابل توجه شهد دسترسی پیدا میکند. گونه های مختلف پروانه ها از گیاهان مختلف تغذیه میکنند بنابراین انواع گیاهان شهد دار را برای جذب انواع مختلف پروانه ها بکارید.

گیاهان میزبان پروانه ها

کاشت گیاهان میزبان پروانه ها ضروری نیست اما ایده بسیار خوبیست. گیاهانی مانند استبرق یا شیرگیاه، مینا و گل ختمی سرخ بکارید تا فضایی برای تخم گذاری پروانه های ماده و تغذیه نوزادان آنها ایجاد کنید. این گیاهان ممکن است خیلی زیبا نباشند اما پروانه های بیشتری را به باغچه جذب میکنند و ممکن است به کمک آنها بتوانید شاهد پیله پروانه و بیرون آمدن پروانه های جدید باشید.

توصیه هایی برای حفظ و نگهداری پروانه در باغچه

پروانه ها عاشق آفتاب هستند بنابراین باید ظرف پروانه ای خود را در ناحیه ای در باغچه قرار دهید که حداقل شش ساعت در روز آفتاب بگیرد. پروانه ها در باد دچار مشکل میشوند بنابراین مطمئن شوید که محلی که انتخاب کرده اید، سرپناه داشته باشد. محل مسطح و به رنگ روشن مانند یک سنگ در اختیار آنها قرار دهید که بتوانند حمام آفتاب بگیرند.

با قرار دادن یک بشقاب پر از ماسه مرطوب در بین گیاهان، منبع آبی در اختیار پروانه ها قرار بدهید. پروانه ها به آب زیادی نیاز ندارند و ماسه کمک میکند آب بخار نشود.

گونه های مختلف پروانه ها گیاهانی با ارتفاعهای متفاوت را دوست دارند. برای اطمینان از این که شمار زیادی پروانه در کنار گیاهانتان بمانند، باید انواع مختلف گیاهان را داشته باشید. میتوانید از گیاهان بلند قد عمودی در پشت و گیاهان کوتاهتر در جلو استفاده کنید تا همه پروانه ها به گیاهان دسترسی داشته باشند. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.