فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

آویشن یکی از گیاهان چند ساله در تیره نعناعیان است که به راحتی می تواند در کشور ما پرورش داده شود.انتقال گل آویشن را می توان در فصول سرد سال به محیط گرم تر انجام داد تا در تمام طول سال با طروات و سبز باشد.
چطور آویشن را منتقل کنیم؟
چطور آویشن را منتقل کنیم؟

آویشن

آویشن که از تیره نعناعیان محسوب می شود، مشابه بیشتر گیاهان این خانواده چند ساله بوده و نسبت به شرایط محیطی مقاومت خوبی دارد. این گیاه را می توان در فصل های گرم تر سال در محیط خارج از خانه پرورش داد و در فصول سرد تر سال،و انتقال گل آویشن را به محیط گرم تر خانه انجام داد. بنابراین بهتر است آویشن را در گلدان یا ظروف نگه‌دارنده دیگر پرورش دهید که بتوانید آن را در شرایط آب و هوایی نامناسب به داخل منتقل کنید. فرآیند انتقال آویشن باید از یک ماه قبل از انتقال نهایی آغاز شود. یعنی یک ماه پیش از ورود اولین سرمای زمستانی و یک ماه پیش از آخرین سرمای زمستانی فرآیند انتقال به محیط داخل یا خارج را آغاز کنید. به این ترتیب آویشن شما حداقل یک ماه برای تطابق با شرایط جدید فرصت خواهد داشت. به علاوه با منتقل کردن آویشن، شما همیشه به آویشن تازه و با طراوت دسترسی خواهید داشت و می توانید از آن در آشپزی خود استفاده کنید.

انتقال گل آویشنانتقال گل آویشن

آب دادن پیش از انتقال

پیش از انتقال آویشن، به آن آب دهید. اطراف گیاه را تا عمق 10 تا 15 سانتی متری کنده تا آویشن و ریشه اش به طور کامل از خاک در آید. اگر آویشن شما برای گلدان بیش از حد بزرگ است، آن را تقسیم کنید. با یک بیل یا بیلچه آن را به چند بخش تقسیم کرده و هر بخش را در یک گلدان بکارید.

کاشتن در عمق مناسب

آویشن یا آویشن های تقسیم شده را در عمق مناسب در گلدان بکارید، به طوری که تمام توپ ریشه در خاک قرار گیرد. باقی فضای گلدان را با خاک گلدان با کیفیت پر کنید. دقت کنید که در نهایت گیاه باید در همان عمقی از خاک قرار بگیرد که پیش از این قرار داشته است.

حال فقط کافی است گلدان را آب دهید. مقدار آب باید به میزانی باشد که زیر گلدان خیس شود. بعد از آبیاری، گلدان را جلوی نور خورشید و همچنان بیرون از خانه قرار دهید. چرا که فرآیند انتقال گیاه به محیط خانه همان طور که اشاره کردیم زمان بر است و باید به تدریج انجام شود. یک ماه پیش از شروع فصل زمستان فرآیند انتقال به داخل را شروع کنید. هر روز کمی گیاه را به محیط داخل خانه منتقل کرده و سپس به جای قبل خود باز گردانید. مقدار زمانی که گیاه در محیط جدید سپری می کند را در طی این 3 تا 4 هفته بیشتر کنید تا جایی که در پایان این زمان گیاه به طور کامل در محیط خانه قرار بگیرد. هنگام فرا رسیدن فصل بهار هم دقیقاً همین کار را ولی به صورت معکوس انجام دهید. 1 ماه پیش از آخرین سرمای زمستانی گیاه را در معرض محیط خارج قرار داده و به تدریج زمان قرار گیری آن در محیط بیرون را افزایش دهید.

فراموش نکنید که آویشن گیاه آفتاب دوست است و در محیط خانه باید روزانه حداقل 6 ساعت نور مستقیم یا 14 ساعت نور مصنوعی دریافت کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.