فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

نعناع گونه های بسیار متنوعی دارد مثل نعناع آناناس. نعناع آناناس هم از نظر ظاهر و هم از نظر رایحه، یکی از متفاوت ترین اعضای خانواده نعناعیان به حساب می آید.از نظر رایحه و هم از نظر ظاهر، با نعناعی که ما می شناسیم، تفاوت دارد. نعناع آناناس دارای شاخ و برگ های چند رنگ است، گل هایی سفید رنگ دارد و عطر و بوی آن شبیه به آناناس است. این گیاه بیشتر برای آشپزی و به دلیل طعم و بوی آن استفاده می شود.
نگهداری و مراقبت از آناناس نعناع
نگهداری و مراقبت از آناناس نعناع
وقتی در ایران نام نعناع برده می شود، بلافاصله یاد همان گیاه رایج و شناخته شده نعناع می افتیم. این در حالی است که نعناع گونه های متنوعی دارد. برخی از گونه ها به نعناعی که می شناسیم شبیه تر و برخی بسیار متفاوت هستند. هر کدام از این گونه ها عطر و طعم ویژه خود را دارند. یکی از این گونه ها سیب نعناست که خود چندین زیرگونه دارد. مثل نعناع آناناس . نعناع آناناس  که به آن Menta Suaveolens Variegata گفته می شود، هم از نظر رایحه و هم از نظر ظاهر، با نعناعی که ما می شناسیم، تفاوت دارد. نعناع آناناس دارای شاخ و برگ های چند رنگ است، گل هایی سفید رنگ دارد و عطر و بوی آن شبیه به آناناس است. این گیاه بیشتر برای آشپزی و به دلیل طعم و بوی آن استفاده می شود.

نعناع آناناس به راحتی در گلدان یا ظرف قابل پرورش است. برای این کار تنها کافی است چند نکته را رعایت کنید:

کوددهی

اوایل فصل بهار نعناع آناناسرا کود دهی کنید. برای کود دهی بهتر است از کود مایع استفاده کنید یا در صورت استفاده از کود جامد، آن را به صورت متناسب و به شکل 16-16-16 استفاده کنید. یک قاشق از کود را در اطراف گیاه پخش کرده و خوب آبیاری کنید.

آبیاری

گیاهان تیره نعناع معمولاً خیلی سریع رشد می کنند و در دوران رشد به آب زیادی نیاز دارند. پیش از هر آب دهی مطمئن شوید که لایه سطحی خاک کاملاً خشک شده باشد. این کار برای جلوگیری از کپک زدن و ابتلا به بیماری های دیگر انجام می شود. اگر گیاه بیش از حد مرطوب بماند ممکن است ریشه ها خراب شوند. هنگام آب دهی نیز گیاه را از ریشه آب دهید تا برگ ها و ساقه ها خشک بمانند.

لایه 2 تا 5 سانتی متری از مالچ در اطراف گیاه ایجاد کنید تا رطوبت و دما به خوبی حفظ شود. برای این کار بهتر است مالچ گیاهی، مثل پوسته تنه درختان و گیاهان دیگر یا کمپوست.

هرس کردن

برای تشویق نعناع آناناس به رشد بیشتر، آن را به طور مرتب هرس کنید. این کار همچنین از گسترش عمودی گیاه جلوگیری می کند و به آن حالت بوته ای شکل می دهد. اگر قصد هرس کردن ندارید، بهتر است دو یا سه بار در سال آن را از فاصله 2 تا 3 سانتی متری از خاک قطع کنید تا گیاه مجدداً رشد خود را آغاز کند. نیازی به نگرانی نیست. گونه های نعناع به خوبی این شرایط را تحمل کرده و خیلی سریع خود را بازیابی می کنند.

هنگام کاشت نعنا، خاک را تا عمق 5 الی 10 سانتی متری با استفاده از کود یا کمپوست، غنی سازی کنید. برای این کار نصف قاشق کود به ازای هر متر از خاک استفاده کنید. به علاوه توجه داشته باشید که گیاهان تیره نعناع همگی تا حدی تهاجمی هستند. اگر گیاه را در باغچه پرورش می دهید مراقب پخش شدن آن در محوطه یا بخش های دیگر باغچه باشید. هر چند بهتر است این نوع گیاهان در گلدان یا ظروف نگهداری گیاه پرورش داده شوند تا بابت رفتار تهاجمی آن ها نگرانی وجود نداشته باشد. ظروف را در محلی با نور کافی قرار دهید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.