فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

با استفاده از گلخانه می‌توانیم گیاهانی غیربومی را در مناطق مختلف پرورش داده و تقریباً تمام عوامل مؤثر بر رشد یک گیاه را تحت نظر بگیریم. ولی برخی گیاهان برای زندگی گلخانه‌ای مناسب‌تر از دیگران هستند و ما در این مطلب چند مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
بهترین گیاهان برای پرورش در گلخانه
بهترین گیاهان برای پرورش در گلخانه

استفاده از گلخانه در گذشته چندان مرسوم نبود که بیشتر به نبود تجهیزات و امکان ایجاد چنین مکان‌هایی مربوط می‌شد. ولی در سده اخیر و به‌خصوص در سال‌های اخیر، استفاده از گلخانه برای پرورش و رشد گل و گیاه بسیار مرسوم شده است. راه حلی که به ما اجازه می‌دهد صرف نظر از شرایط جوی و رفت و آمد فصل‌ها، به کار خود ادامه دهیم و همیشه شرایط ایدئال برای گیاهانمان را فراهم کنیم. با استفاده از گلخانه می‌توانیم گیاهانی غیربومی را در مناطق مختلف پرورش داده و تقریباً تمام عوامل مؤثر بر رشد یک گیاه را تحت نظر بگیریم. با همه این احوال، برخی گیاهان برای زندگی گلخانه‌ای مناسب‌تر از دیگران هستند و ما در این مطلب چند مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

فلفل‌ها

تقریباً تمام انواع فلفل‌ها به‌خوبی در محیط گلخانه رشد می‌کنند. از آنجا که فلفل گونه‌های بسیار متنوعی مثل فلفل دلمه‌ای، هالوپینو، دارد، گزینه‌های زیادی برای پرورش گیاه در گلخانه خواهید داشت. در گلخانه، فلفل حداقل به یک گلدان با عمق 20 سانتی متر و 7.5 لیتر گنجایش نیاز دارد. فلفل‌ها حداقل باید 38 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند . همچنین باید مراقب دمای هوا در طول شب باشید تا دمای هوا پایین‌تر از 13 درجه سانتی‌گراد نیاید. حفظ این دما برای گرده افشانی گیاه ضروری است.

 

گوجه‌

گوجه‌ به دمای ثابت شبانه و بالاتر از 13 درجه سانتی‌گراد برای گرده افشانی نیاز دارند. گوجه یکی از بهترین گزینه‌ها برای پرورش در گلخانه است که کمتر از 100 روز به شما محصول می‌دهد. در هر ظرف یک گوجه بکارید. ظرف نگه‌دارنده باید حداقل 30 سانتی متر عمق داشته و 4 تا 11 لیتر گنجایش داشته باشند. گوجه‌ها را در فاصله 60 سانتی متری از هم قرار دهید. به‌علاوه اینکه گوجه برای محصول دهی نیاز به نور خورشید دارد. پس آن‌ها را جایی قرار دهید که در مقابل نور مستقیم خورشید قرار داشته باشند.

 

سبزی‌های فصول گرم


سبزی‌هایی که در فصول گرم سال رشد می‌کنند به نور زیاد و دمای متعادل در شب نیاز دارند و به همین دلیل برای رشد و پرورش در گلخانه گزینه‌ای ایدئال هستند. این سبزی‌ها معمولاً به دمای بالای 15 درجه سانتی‌گراد در طول روز و حداقل 13 درجه سانتی‌گراد در شب نیاز دارند. در میان انواع سبزی‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند، برخی از آن‌ها بیشتر با شرایط گلخانه سازگاری دارند که شامل لوبیا، خیار، بادمجان، طالبی و کدو هستند.

 

سبزی‌های فصل سرد





سبزی‌های فصل سرد هم درست مانند سبزی‌های فصل گرم، به‌راحتی در گلخانه رشد می‌کنند. این گیاهان معمولاً در دمای بالا از بین رفته یا دست کم توانایی گرده افشانی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل پرورش این گیاهان در محیط گلخانه، جایی که تنظیم دما بین 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد در طول روز و 7 تا 12 درجه سانتی‌گراد در طول شب ممکن باشد، مرسوم است. سبزی‌های فصل سرما شامل چغندر، کلم، گل کلم، کلم بروکلی، هویج، چغندر برگی، سبزی‌های برگ سبز، تربچه، نخود و شلغم هستند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.