فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

درخت راش (beech) و درخت گردوی امریکایی به نوعی قابل مقایسه هستند چرا که چند ویژگی مشترک دارند: برگهای زرد طلایی در پاییز، زیبایی پوست تنه در زمستان و مغزهای خوراکی
با زیباترین درختان در فصل پاییز آشنا شوید
با زیباترین درختان در فصل پاییز آشنا شوید

لیلکی امریکایی

رنگ سبز برگهای درخت لیلکی امریکایی ( Sunburst Honey Locusts ) در فصل پاییز تماشایی تر از رنگ زرد پاییزی معمولی است. لیلکی امریکایی درخت خوبی برای کاشت در بلوارها و خیابانهاست چرا که هم مقاوم به خشکی و کم آبی است هم شوری خاک را تحملمیکند و هم به آلودگی هوا مقاوم است.

 

توس سیاه

درخت توس سیاه ( River Birch ) با نام علمی Betula nigra ،  یک درخت رنگی در پاییز است اما فقط این نیست. درخت توس سیاه در تمام طول سال جلوه زیبایی به فضا میبخشد چون بهترین ویژگی این گیاه رنگارنگی برگهای آن در فصل پاییز نیست بلکه پوست تنه درخت نیز در زمستان، بهار، تابستان و پاییز جالب است. یکی دیگر از مزیتهای توس سیاه تحمل رطوبت است که از این لحاظ بر بسیاری از گیاهان دیگر در مناطق مرطوب و پر بارش برتری دارد.

علاوه بر توس سیاه، انواع دیگر آن مانند توس سفید و توس زرد نیز تنه زیبایی دارند. همه انواع توس در پاییز یا برگهای زرد رنگ زیبای خود دلبری میکنند.

 

درخت آب ژد یا توپلوی مردابی

درخت آب ژد با عناوین توپلوی مردابی Swamp Tupelo  با نام علمی نیسا بیلفورا Nyssa biflora شناخته میشود. نیسا در افسانه های یونانی یک پری دریایی بوده و نام آن به نظر میرسد یک نام گیاه شناسی برای توپلوی مردابی است. این نام به درستی انتخاب شده چون درخت توپلوی مردابی همانند توس سیاه به خوبی زمینهای باتلاقی و خیس را تحمل میکند.

براق بودن برگها جلوه رنگ پاییزی آن را بیشتر میکند. میوه های این درخت غذای خوبی برای پرندگان وحشی است.

 

افرا قندی

درخت افراد قندی ( sugar maple ) پادشاه پاییز است. بسیاری از مردم کیلومترها رانندگی میکنند تا از جلوه پاییزی درختان افرا لذت ببرند.

 

افرا ژاپنی

درخت افرا ژاپنی یا افرای سرخ ( Japanese maple ) درختی با زیبایی های ویژه است. بسیاری از انواع آن برگهای رنگارنگی در تمام طول سال دارند. افرای ژاپنی نوع پا کوتاه نیز دارد که برای بونسای بسیار مناسب است.

 

گردوی امریکایی

درخت گردوی امریکایی Shagbark Hickory   در پاییز رنگارنگ میشود و برگهای آن به رنگ طلایی در می آیند. این گونه گیاهی به واسطه پوست پشمالوی تنه خود، جذابیت خود را در زمستان نیز حفظ میکند. میوه های این گیاه مغزهای درختی خوراکی هستند.

 

راش

درخت راش ( beech ) و درخت گردوی امریکایی به نوعی قابل مقایسه هستند چرا که چند ویژگی مشترک دارند: برگهای زرد طلایی در پاییز، زیبایی پوست تنه در زمستان و مغزهای خوراکی. اگر مغزهای خوراکی راش چیزیست که شما را به این گیاه جلب کرده، باید رقمی را انتخاب کنید که میوه های درشت تری میدهد. درخت راش در پاییز دو مزیت دارد: رنگ آنها دیرتر تغییر میکند و برگهایشان مدت طولانی روی درخت می مانند بنابراین جذابیت پاییزی شان تا مدتها حفظ میشود.

راش امریکایی و اروپایی هر دو جذابیتهای زمستانی نیز دارند.

 

عنبر سائل

درخت عنبر سائل ( Sweetgum Trees ) همانند هر درخت دیگری در پاییز تماشایی است. ممکن است منظره تماشایی پاییزی عنبر سائل را نتوانید هر پاییز داشته باشید اما در صورتی که چنین شود ترکیب رنگارنگی از برگ های درخت را خواهید دید. برای بعضی از مردم غلافهای میوه های عنبر سائل نامطلوب هستند و فقط حیاط را کثیف میکنند.

 

گیلاس برگ قرمز

درخت گیلاس برگ قرمز ( purple leaf sand cherry ) همان طور که از نامش پیداست، برگهایی به رنگ قرمز ارغوانی تا بنفش دارد اما جذابیتهای این گیاه به همین جا ختم نمیشود. در فصل بهار برگهایی به رنگ قرمز روشن رشد میکنند و در پاییز رنگ برگها براق و تیره تر میشود.

گیلاس برگ قرمز زیبایی فضای سبز را دو چندان میکند. با گیلاس برگ قرمز هم بهار زیبایی را شاهد خواهید بود هم پاییز. این گیاه در بهار گلهای معطری نیز میدهد.

 

زغال اخته

درختان زغال اخته ( Dogwood ) مانند زغال اخته ساقه قرمز و کورنوس فلوریدا همانند گیلاس برگ قرمز، برگهای قرمز ارغوانی دارند و در بهار گلهای زیبایی تولید میکنند. میوه های این درخت غذای خوبی برای پرندگان وحشی است.

 

سماق

درخت سماق گیاه زیبایی است که سماق خوراکی تولید میکند. یادتان باشد یک رقم سماق، سماق سمی است ولی بقیه ارقام آن غیر سمی هستند و سماق سمی و غیر سمی به راحتی از هم قابل تشخیص هستند. سماق غیر سمی برای طراحی فضای سبز گزیه خوبی است و پرورش آن آسان است.

از سماق برای کنترل فرسایش خاک و بادشکن نیز استفاده میشود.

 

صنوبر لرزان

درخت صنوبر لرزان یا اسپِن ( Quaking Aspen ) در پاییز زیبایی خاصی پیدا میکند. در فصل پاییز که برگهای آن به رنگ زرد طلایی در می آیند با وزش باد ملایم دائما تکان خورده و پشت و رو میشوند و منظره جالبی ایجاد میکنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.