فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گیاهان کوچک نیز گزینه های بسیار خوبی برای باغچه مینیاتوری هستند. مثلا بعضی از انواع گل رز، کوچک و مینیاتوری با گلهای بسیار زیبا هستند
در داخل خانه خود باغچه مینیاتوری درست کنید
در داخل خانه خود باغچه مینیاتوری درست کنید

اگر به فضای سبز علاقه دارید اما در آپارتمان زندگی میکنید و حیاطی برای کاشت گل و گیاه ندارید، میتوانید با ساخت باغچه مینیاتوری در داخل خانه، از طراحی فضای سبز خود لذت ببرید و از مزیت پرورش گل و گیاه در داخل خانه، بهره مند شوید. باغچه مینیاتوری همه ویژگیهایی را که یک باغچه معمولی دارد، میتواند داشته باشد. شما میتوانید با استفاده از گیاهانی که از نظر ژنتیکی کوتاه قد هستند یا گیاهان جوان، باغچه کوچکی بسازید. همچنین میتوانید گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

 

بهترین گیاهان برای نگهداری در داخل خانه

گیاهان جوانی که میتوان برای طراحی در باغچه مینیاتوری داخل خانه از آنها استفاده کرد مدت زمان زیادی قابل نگهداری نیستن. پس از این که این گیاهان خیلی بزرگ شدند، باید آنها را به جای بهتری که فضای کافی دارند منتقل کنید. یادتان باشد گیاهانی را کنار هم بگذارید که نیازهای مشابهی دارند. اگر گیاهانی با نیازهای مختلف را کنار هم بگذارید بعضی از آنها از بین میروند. مثلا بعضی از گیاهان به آب زیاد نیاز دارند در حالی که برخی دیگر با آبیاری زیاد دچار پوسیدگی ریشه شده و از بین میروند. برخی نیاز به آفتاب مستقیم دارند در حالی که بعضی دیگر در مقابل آفتاب مستقیم تاب نمی آورند و برگهایشان میسوزد.

اگر گیاهی که داخل گلدان یا باغچه مینیاتوری کاشته اید دچار ازدحام ریشه شد و جایش تنگ شود، فضای زیادی برای رشد گیاه نمی ماند در نتیجه رشد آن کند میشود. اگر گیاهان را نزدیک به یکدیگر بکارید، باز هم مشکل کمبود فضا برای ریشه ایجاد میشود. اگر میخواهید گیاهانتان به کندی رشد کنند تنها ده دوازده سانتیمتر بین آنها فاصله بدهید.

گیاهان مناسب باغچه داخل خانه

حسن یوسف

پاپیتال

فیکوس

شفلرا

آکوبا

کوردلین

کورتون

انواع گونه های دراسینا

 

گیاهان مینیاتوری برای باغچه مینیاتوری

گیاهان کوچک نیز گزینه های بسیار خوبی برای باغچه مینیاتوری هستند. مثلا بعضی از انواع گل رز، کوچک و مینیاتوری با گلهای بسیار زیبا هستند. برخی دیگر از گیاهان مینیاتوری عبارتند از:

بنفشه آفریقایی

انواع بگونیا

پنجه مریم

اسپاتی فیلوم

بنت قنسول

آزالیا

گل حنا

انواع کاکتوسهای برگی

 

یادتان باشد هیچ گلی دائمی نیست به خصوص اگر در فضای کوچک گلدان یا باغچه مینیاتوری نگهداری میشود. پس از مدتی که گیاه بزرگ شد میتوانید آن را در باغچه دوستان، عزیزان یا بوستانهای شهر بکارید تا هم گیاه به رشد خود ادامه بدهد هم دیگران از آن لذت ببرند.

برای ساخت باغچه مینیاتوری میتوانید چارچوب باغچه را به صورت سفارشی و یا پیش ساخته تهیه کنید.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.