فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

علت عدم گلدهی شیشه شور معمولا فقدان نور کافی خورشید است. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا شیشه شور شما در جایی قرار داد که نور مستقیم آفتاب به مقدار کافی دریافت میکند یا نه. گیاه شیشه شور برای رشد و گلدهی به آفتاب زیادی نیاز دارد.
دلایل گل ندادن درخت شیشه شور
دلایل گل ندادن درخت شیشه شور

درخت شیشه شور با گلهای قرمز رنگ شبیه به شیشه شور خود شناخته میشود. این گیاه بومی استرالیا است. بنابراین گلدهی این گیاه برای هر کسی که آن را میشناسد دلسرد کننده است. به همین علت هر کسی که گیاه شیشه شور دارد تلاش میکند درخت خود را به حداکثر گلدهی برساند.

مشکلات درخت شیشه شور

هنگامی که درخت شیشه شور شما گل نمیدهد، کل فضای سبز باغچه تحت تاثیر قرار میگیرد. چند مشکل ممکن است باعث عدم گلدهی درخت شیشه شور شود. شایعترین دلایل گل ندادن درخت شیشه شور به صورت زیر است.

 

نور

علت عدم گلدهی شیشه شور معمولا فقدان نور کافی خورشید است. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا شیشه شور شما در جایی قرار داد که نور مستقیم آفتاب به مقدار کافی دریافت میکند یا نه. گیاه شیشه شور برای رشد و گلدهی به آفتاب زیادی نیاز دارد. کارشناسان توصیه میکنند این درختچه در حداقل به شش ساعت آفتاب مستقیم در روز نیاز دارد. اگر درخت در شرایط سایه یا نیمه سایه قرار دارد یا درختان همسایه آن به اندازه ای رشد کرده اند که اجازه نمیدهند نور آفتاب به آن برسد، میتوان انتظار داشت گلدهی کافی نداشته باشد یا اصلا گل ندهد.

اگر مشکل عدم نور کافی از درختان مجاور است، میتوانید آنها را هرس کنید و بگذارید به شیشه شور آفتاب برسد. رسیدن نور خورشید به برگهای شیشه شور اولین قدم برای گلدهی شیشه شور است.

اگر محل کاشت شیشه شور نور کافی ندارد میتوانید از نور مکمل استفاده کنید.

 

کود دهی

اگر میخواهید با کود دهی درخت شیشه شور تان گل میدهد، کود نیتروژن به آن ندهید. نیتروژن باعث میشود برگها بیشتر رشد کنند و گاهی رشد زیاد برگها بر گلدهی پیشی میگیرد. بنابراین برای کود دهی باید برچسب روی محصول را خوب بخوانید تا ترکیبات آن را بدانید. اگر کود نامناسب به گیاه بدهید ممکن است باعث کاهش گلدهی یا متوقف شدن آن شوید.  

 

هرس

چیدن سرشاخه های درخت شیشه شور هیچ ضرری برای آن ندارد. این کار برای پر پشت و خوش شکل نگه داشتن درخت انجام میشود.  اما اگر زمان نامناسبی را برای هرس کردن درخت شیشه شور انتخاب کنید، درختتان گل نمیدهد. اگر در زمانی که رشد شکوفه ها آغاز شده هرس  انجام بدهید ، هیچ گلی تولید نمیشود. نکته کلیدی در گل دادن درخت شیشه شور این است که جوانه های گل آن را نچینید. برای این که مطمئن شوید چنین اتفاقی رخ نمیدهد، بهترین زمان برای هرس شیشه شور درست بلافاصله پس از پایان گلدهی است. این درخت در تمام طول سال هر از گاهی ممکن است گل بدهد. با این حال بهترین و انبوهترین گلدهی را در اواخر بهار و تابستان خواهد داشت. پس از آن میتوانید با هرس و کوتاه کردن شاخه ها به آن شکل بدهید.

 

درخت شیشه شور برای تولید حداکثر تعداد گل باید از ابتدا درست مراقبت شود. بیشتر گونه هایی که در گلدان خریداری میشوند از طریق قلمه قابل تکثیر هستند. این گیاهان در انواع خاک رشد میکند که ممکن است رطوبت یکنواخت دریافت نکند یا تا حدی خشک باشد. برای سال اول کاشت آبیاری تکمیلی نیاز است تا گیاه بتواند سیستم ریشه قوی ایجاد کند. خاک باید قابلیت زهکشی خوبی داشته باشد تا گلی نماند وگرنه دچار پوسیدگی ریشه میشود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.