فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

عمر طولانی و قیمت اقتصادی ، بهترین حفاظت در برابر گیاهان در داخل وخارج از گلخانه در برابر نور مستقیم آفتاب ،سرما و یخبندان و ...از مزیت های استفاده از توری ها می باشد .
زمینه های کاربرد شبکه های توری در باغبانی
زمینه های کاربرد شبکه های توری در باغبانی


استفاده از انواع مختلف توری با کاربرد های مناسب در باغبانی باعث افزایش تولید و برداشت محصول در طول فصل می شود. به دلیل وزن کم ،عمر طولانی و قیمت اقتصادی می توان گفت بهترین حفاظت در برابر گیاهان در داخل وخارج از گلخانه در برابر نور مستقیم آفتاب ،سرما و یخبندان و ...از مزیت های استفاده از توری ها می باشد .


توری ضد سرمازدگی :

محافظت از درختان نظیر مرکبات ،بادام ،سیب ،زرد آلو ،به و ...و صیفی جات در برابر آسیب سرمازدگی ناشی از یخ زدن شبنم روی درختان و شکوفه ها و همچنین وزش توده های هوای سرد در بازه های زمانی از سال که هوا رو به سوز و سردی می گذارد .

 

توری سایبان (شید گلخانه ) :

توری گلخانه برای پوشش دهی گلخانه ها جهت سایه اندازی و کاهش دمای گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد. انواع توری یا شید گلخانه از نظر درصد سایه اندازی به سه نوع 30، 50 و 80 درصد سایه اندازی تقسیم بندی می شوند توری گلخانه با نام های مختلفی از جمله توری گلخانه، سایبان، شید گلخانه، شیدینگ و سایه انداز شناخته می شود. 


 

توری سایبان در رنگ های سفید و سبز تیره و مشکی وجود دارد که نوع سبز تیره برای گلخانه مناسب تر می باشد. این توری ها بخشی از اشعه تابشی خورشید را فیلتر کرده و باعث کاهش دمای هوای درونی گلخانه از 5 تا 8 درجه سانتیگراد می شوند. توری سایبان می تواند 30 تا 80 درصد سایه ایجاد کند. اصولا توری گلخانه (شید) را باید در سطح بیرونی گلخانه نصب کرد ولی گاهی پیش می آید که این شید ها را در سطح داخلی گلخانه هم نصب می کنند. در حالتی که شید سایه انداز در سطح خارجی نصب شود اثر سایه در کاهش دمای گلخانه به مراتب بیشتر از قرار دادن توری در داخل گلخانه می باشد .

 

توری برداشت محصول  :

جهت جمع آوری محصولات کشاورزی  همچون توت ،بادام ،زیتون ،انجیر و  ....

 

توری ضد تگرگ  :

محافظت از محصولات جالیزی و باغی در برابر بارش سنگین و تگرگ و همچنین باد و باران

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.