فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کاورهای شناور از مواد سبک نساجی ساخته میشوند که امکان نفوذ نور و آب به داخل آن وجود دارد اما در مقابل افت ناگهانی دما که در بسیاری از مناطق متداول است، جلوگیری میکنند.
با پوشش ردیفی از گیاهان در مقابل سرمازدگی و آفت محافظت کنید
با پوشش ردیفی از گیاهان در مقابل سرمازدگی و آفت محافظت کنید

پوشش ردیفی چیست

بهترین راه برای محافظت از گیاهان در مقابل هجوم آفتها و یخ زدگی پوشاندن ردیفهای کاشت محصول با کاور است. از جمله بهترین روشها برای پوشاندن گیاهان عبارت است از کاور یا پوشش ردیفی شناور  ( Floating row cover ) که سبک بوده و وزن خود را روی گیاه نمی اندازد و همچنین استفاده از آن آسان است. همچنین میتوانید خودتان این کاورها را بسازید و روی گیاهان بکشید. در اینجا در مورد استفاده از پوشش شناور روی ردیف ها بیشتر میخوانید.  

پوشش شناور ردیف کاشت چیست؟

در چند دهه اخیر استفاده از پوششهای ردیفی در باغها و باغچه ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بهترین پوشش ردیفی برای محصولات شما بستگی به این دارد که آنها را برای چه اهدافی میخواهید استفاده کنید. برخی افراد از کاورها منحصرا برای جلوگیری از هجوم آفتها استفاده میکنند و برخی دیگر هدف اصلی شان مقابله با سرمازدگی یا شستشوی آب است.

کاورهای شناور از مواد سبک نساجی ساخته میشوند که امکان نفوذ نور و آب به داخل آن وجود دارد اما در مقابل افت ناگهانی دما که در بسیاری از مناطق متداول است، جلوگیری میکنند.

چگونه ردیف کاشت را با پوشش شناور محافظت کنیم

هنگام کاشت سبزیجات فصل سرما از جمله اسفناج، بروکلی، کلم، گل کلم، نخود فرنگی، کاهو و تربچه ، با کمک پوشش ردیفی به راحتی میتوانید کشت را با خیال راحت و به موقع انجام دهید. کاور شناور نور و حرارت خورشید را میگیرد و باعث میشود خاک 1 تا 3 درجه بیشتر گرم شود.

نصب پوشش ردیفی بسیار آسان است. چون این مواد بسیار سبک هستند، هیچ آسیبی به گیاهان وارد نمیکنند و در بالای آنها در هوا شناور می مانند. پارچه را روی گیاهان بکشید و آن را با میخ بزرگ یا الوار مهار کنید. مهار کردن درست لبه های آن مهم است چون اگر به خوبی سفت نباشد نمیتواند جلوی حمله شته ها، کرمها و آفتهای بالدار و همچنین پرنده ها و موشها را بگیرد.

چگونه خودمان پوشش ردیفی بسازیم

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی، ترجیح میدهند خودشان پوشش ردیفی را درست کنند. این کار آسان است. ابتدا بستر هر ردیف کاشت را که میخواهید بپوشانید، اندازه گیری نمایید. با لوله های پی وی سی داربستهای کمانی برای هر ردیف بسازید که پهنای آن برای گیاهان کافی بوده و ارتفاع آن به قدری باشد که بالای گیاهان قرار بگیرد. برای این کار باید لوله های پی وی سی را خم کنید و در دو انتهای هر لوله خمیده، یک قطعه میله یا میلگرد کوچک قرار دهید و آنها را در زمین نصب کنید. همچنین میتوانید یک قاب چوبی دور هر ردیف کاشت بسازید و انتهای لوله ها را با بست به چوب متصل کنید.

سپس بر روی داربستی که ساخته اید، هر پارچه یا بافتی که مد نظر دارید بکشید. میتوانید از پرده های توری، پارچه برزنتی یا چادر برای این منظور استفاده کنید و یا به صورت آماده آن را خریداری نمایید. دقت کنید حتما دو طرف کاور هر ردیف را محکم به زمین ببندید تا چیزی نتواند وارد آن شود. 





  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.