فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

تغذیه > آشنایی با خواص خوراکی‌ها- همشهری آنلاین: کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گوجه فرنگی دشمن سرطان بوده و مصرف مداوم آن، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

به گزارش ایرنا: سعیده معانی افزود: گوجه فرنگی یکی از پرمصرف‌ترین سبزی‌های دنیا و دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین ث، پتاسیم و فیبر غذایی است.

وی ادامه داد: رنگ قرمز گوجه فرنگی به علت وجود رنگدانه‌ای گیاهی به نام لیکوپن است و از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی به حساب می‌آید که از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

این کارشناس تغذیه تاکید کرد: افرادی که درهفته، هفت واحد یا بیشتر گوجه فرنگی مصرف می‌کنند، 60 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان‌های مری، معده، دهان و روده بزرگ قرار می‌گیرند.

وی توضیح داد: پژوهشگران معتقدند که آنتی اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی با جلوگیری از تولید رادیکال‌های آزاد، از آسیب مفاصل، ماهیچه‌ها و حتی سلول‌های مغزی در سالمندان جلوگیری می‌کند.

سعیده معانی با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده احتمال بروز سکته‌های قلبی در مردانی که ذخایر لیکوپن بیشتری دارند به نصف کاهش یافته است، گفت: آنتی اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی از تغییر شکل و رسوب نوعی چربی در سرخرگ‌ها جلوگیری کرده و بدینوسیله از سکته‌های قلبی پیشگیری می‌کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.