فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  


رضا محمدی با اعلام این خبر گفت: سطح زیر کشت گیاهان داروئی در این شهرستان۱۷ هکتار می باشد و ۷ تن گیاه داروئی سالانه تولید می شود. محمدی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان زرند تصریح کرد: از۴۱۰ هکتار مزرعه زعفران ۱۲۰۰ کیلو گرم محصول برداشت می شود و همچنین از ۲۵ هکتار گلستان های این شهرستان، ۴۸۰۰ کیلوگرم گل برداشت می شود.


محمدی با بیان اینکه گیاهان داروئی این شهرستان شامل زعفران، گل محمدی، گلرنگ، گاوزبان، ختمی، شوید و نعناع هستند، خاطرنشان کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی انفرادی و گروهی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تهیه و توزیع نهال گیاهان دارویی از کشاورزان حمایت می شود.

وی یکی از مشکلات کشاورزان را عدم وجود صنایع بسته بندی و بازار فروش اعلام کرد و افزود: جایگزینی کشت گیاهان دارویی مانند زعفران، گل محمدی به جای سایر گیاهان با نیاز آبی بالا در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

برداشت سالانه ۷ تن گیاه داروئی در شهرستان زرند
برداشت سالانه ۷ تن گیاه داروئی در شهرستان زرند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.