فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

شهرکرد- مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لردگان از توسعه کشت گیاهان دارویی در لردگان خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی، عطا خالدی با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شهرستان لردگان گفت: کشاورزان لردگانی ۴۰ هکتار از اراضی دیم خود را به کشت سیاه‌دانه اختصاص دادند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لردگان افزود: به طور میانگین عملکرد تولید این گیاه در هر هکتار حدود ۱.۵ تن برداشت است و در مجموع ۶۰ تن برداشت می‌شود.

وی به کشت زیره سبز در اراضی کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۴۶ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت زیره سبز اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود از این سطح سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم زیره سبز برداشت شود.

خالدی عنوان کرد: از آنجا که سیاه‌دانه نیاز آبی کمی داشته مناسب کشت دیم‌زارها بوده و کشت آن علاوه بر ایجاد امکان رعایت تناوب زراعی در مزارع اصلاح خاک، افزایش بهره‌وری و درآمد مناسب در ارتقای معیشت و رونق اقتصادی خانوار روستایی نقش بسزایی دارد.


توسعه کشت گیاهان دارویی در لردگان
توسعه کشت گیاهان دارویی در لردگان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.