فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پژوهشگران کشور با استفاده از مواد دریایی و فضولات حیوانی کودهایی را برای تقویت گیاهان عرضه کردند که موجب رشد سریع و گلدهی سریع گیاهان می شود.
شهناز فلاحتی- مجری طرح در گفتگو با مهر، به معایب استفاده از کودهای شیمیایی، افزود: با توجه به مضرات کودهای شیمیایی در زندگی انسانها و موجودات زندگی و همچنین محیط زیست، کشورهای مختلف به دنبال جایگزین‌هایی برای این نوع کودها هستند.
وی از تولید کودهای زیستی خبر داد و اظهار داشت: در این پروژه با استفاده از کودهای حیوانی و برخی مواد دریایی اقدام به تولید این نوع کود کردیم.
فلاحتی در این باره توضیح داد: برای تولید این نوع کود از ضایعات ماهی‌ها، جلبک، انواع گیاهان و کودهای حیوانی استفاده شده است.
مجری طرح با اشاره به مزایای این کود، یادآور شد: این کود عامل تقویتی برای رشد گیاهان و درختان است و به افزایش زمان سرعت گلدهی و میزان محصول کمک می کند.
وی با تاکید بر اینکه این کودها به عنوان کود عامل رشد گیاهان به کار می رود، خاطرنشان کرد: با همکاری جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان این کود بر روی گیاهان سیفی‌جات و درختان آزمایش شده و نتایج این آزمایشها نشان داد که استفاده از کود موجب شده است که ظرف 4 روز پس از مصرف کود این گیاهان به گلدهی و باردهی برسند.
به گفته این محقق، با توجه به نتایج مطلوبی که از آزمایشها به دست آمد، اقدام به تولید انبوه این کودها شده است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.