فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی کشور در این کنفرانس تخصصی گفت: راهکارهای بهینه سازی بافت گیاهی ، تولید فرآورده های زیستی ، بیوتکنولوژی گیاهی ، تولید بذر مصنوعی گیاهان  و زیست فناوری کشت پروتوپلاست از محورهای اصلی این کنفرانس است.

پروفسور علیرضا ایران بخش با اشاره به اینکه 25 سال از عمر این علم در  کشور می گذرد افزود: امروز با راه اندازی انجمن کشت سلول و بافت گیاهی کشور و ارائه سالانه بیش از 400 مقاله معتبر علمی به مجامع معتبر بین المللی ، کشورمان توانسته در این علم به مرزهای جهانی نزدیک شود.

وی عمق بخشیدن به نظریه های زیست شناسی و علوم پایه ، تولید انبوه فرآورده های گیاهی ، تولید و ازدیاد گیاهان در کمترین فضا و با پایین ترین هزینه ، تولید بذرهای مصنوعی ، جلوگیری از انقراض گیاهان و تولید فرآورده های دارویی را از مزایای دستیابی به دانش کشت سلول و بافت گیاهی اعلام کرد.

بیش از 100 مقاله علمی و پزوهشی به نخستین  کنفرانس ملی کشت سلول و بافت گیاهی کشور ارائه شده بود که از این تعداد 60 مقاله به صورت سخنران و پوستر پذیرفته شد.

در حاشیه این کنفراس دو روزه از پروفسور احمد مجد پدر علم ریست شناسی تکوینی گیاهی ایران و پروفسور علیرضا ایران بخش رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران تجلیل شد.

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.