فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کشت زعفران به عنوان طرح بهینه الگوی کشت در شهرستان نی ریز به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صدا و سیما فارس،  مسوول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: امسال 25  هکتار از اراضی نی ریز به کشت زعفران اختصاص یافت.

مسیح اسماعیلی گفت : سطح کشت شده زعفران در سال های گذشته حدود 18 هکتار بوده و با توجه به استقبال کشاورزان و ضرورت کاشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف ،‌ امسال6 هکتار بیشتر کشت شد.

وی مصرف کم آب، مقرون به صرفه بودن کشت و بازار مصرف زعفران را از دلایل افزایش کشت این محصول عنوان کرد.

اسماعیلی  با بیان اینکه بطور متوسط در هر هکتار زمین زعفران ، از  500 کیلوگرم زعفران تر، پنج هزارگرم زعفران خشک تولید می شود گفت: پارسال حدود  50  کیلوگرم محصول خشک برداشت و علاوه بر مصارف داخلی به استان های همجوار و بازارهای خارجی هم ارسال شد  .

افزایش کشت زعفران در نی ریز
افزایش کشت زعفران در نی ریز

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.