فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

به گفته محققان، کودکان می توانند مهارت های با ارزش زندگی را از طریق باغبانی فراگیرند.

محققان با اشاره به فواید زیاد باغبانی برای کودکان گفتند: این فواید از دور نگاه داشتن کودکان از صفحه نمایش ها تا دستاوردهای واقعی برای سلامت روانی آنها متفاوت هستند.
محققان دانشگاه A&M تگزاس در بررسی کودکان زیر 12 سال که در پروژه های باغبانی در مدرسه، جامعه و یا خانه فعالیت داشتند ، متوجه شدند که این فعالیت برای کودکان فوایدی از اعتماد به نفس گرفته تا کاهش سطوح استرس در بر دارد.
تحقیق دیگری که توسط محققان انجمن سلطنتی باغبانی (RHS) انجام شد نیز با تایید نتایج مطالعه قبلی نشان داد، کودکانی که در کار باغبانی مشارکت داشتند عملکرد بهتری در مدرسه داشتند و تمایل بیشتری به مصرف رژیم غذایی سالم داشتند.
محققان همچنین متوجه شدند ، کودکان در واقع با حفاری و آبیاری در کار باغبانی، مهارت های زندگی خود را مانند اعتماد به نفس، کار گروهی و ارتباطات می سازند.
از سوی دیگر محققان معتقدند که باغبانی حتی برای کودکان کم سن و سال نیز فواید زیادی دارد چرا که می توانند از این طریق چیزهای زیادی فراگیرند و در عین حال تفریح کنند.
به گفته محققان، باغبانی شامل فعالیت های مختلف زیادی از جمله طراحی باغچه و انتخاب گیاهان برای کاشت است و این کار می تواند تمرین خوبی برای یک کار گروهی یا برقراری روابط دوستانه باشد.
محققان همچنین باغبانی را روش مناسبی برای فراگیری مسئولیت پذیری، فراگیری طبیعی صبر و شکیبایی و تحریک خلاقیت در کودکان عنوان کردند.
منبع: ایرنا

باغبانی چه نقشی در پرورش مهارت های زندگی کودکان دارد؟
باغبانی چه نقشی در پرورش مهارت های زندگی کودکان دارد؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.