فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  


دبیر کل خانه کشاورز ایران گفت: بازار، مهم‌ترین مشکل کشاورزان است و سود کشاورزان نه در تولید بلکه در بخش بازرگانی از دست می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، عیسی کلانتری ظهر امروز در نشست و هم‌اندیشی تشکل‌ها و بهره‌برداران بخش کشاورزی اظهار داشت: اگر بتوانیم بازرگانی را در بخش کشاورزی اصلاح کنیم درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد.


کلانتری به نقش پژوهش در توسعه اشاره کرد و افزود: متأسفانه در این سرزمین آینده‌پژوهی وجود ندارد و انگارنه‌انگار که این کشور مشکل آب و یا محیط‌زیست دارد.

وی به مطالبات گندم کاران اشاره کرد و گفت: دو ماه از زمان پرداخت مطالبات گندم کاران خراسان‌شمالی گذشته و ما به تفاوت آن 100 میلیارد ریال می‌شود که اگر بانک به‌جای کشاورزان بود اصل پول، سود و جریمه آن را اخذ می‌کرد و این نشان از نجابت کشاورزان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی در استان بالاست و این معضل کشاورزان را گریبان گیر خود کرده است.

محمدجواد تشکری بابیان اینکه هزینه‌های بالا سبب می‌شود که صرفه اقتصادی تولید در بخش کشاورزی تحت شعاع قرار گیرد اظهار داشت: هزینه بالای تولید یکی از مشکلات بخش کشاورزی در سطح کشور است که البته قابل مدیریت است.

وی تصریح کرد: هزینه‌های تولید چه در بخش تأمین نهاده‌ها و چه در عملیات اجرایی، قابل‌کنترل و مدیریت است و یکی از راه‌کارهای اساسی در این زمینه ارتقای سطح مکانیزاسیون کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، ناپایداری در تولید را از دیگر مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخشی از این مشکل نیز ریشه در شرایط اقلیمی همچون خشک‌سالی‌ها و سرمازدگی‌ها دارد و بخشی نیز به نحوه مدیریت وابسته است.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از روش‌های فنی و علمی و نیز ارتقای سطح مکانیزاسیون، عملکرد در واحد سطح و میزان بهره‌وری را افزایش دهیم تا کشاورزان نیز به سود اقتصادی مناسب دست یابند.

تشکری با اشاره به استفاده نادرست از منابع آبی و بهره‌وری پایین آب در بخش کشاورزی اظهار داشت: در کشور ما گندم‌کاران برای تولید محصولشان هر یک مترمکعب آب را برای تولید 550 گرم گندم مصرف می‌کنند این در حالی است که این میزان آب را می‌توان برای برداشت یک‌هزار و 200 گرم از این محصول استفاده کرد.

وی گفت: در وضعیت مناسب به ازای هر مترمکعب آب می‌توان پنج کیلوگرم سیب‌زمینی تولید کرد اما در کشور ما با این میزان آب، تنها 2.2 کیلوگرم از این محصول برداشت می‌شود و این‌یکی از مشکلاتی است که بخش کشاورزی ما با آن دست‌به‌گریبان است.

درآمد کشاورزان با اصلاح بازرگانی افزایش می‌یابد
درآمد کشاورزان با اصلاح بازرگانی افزایش می‌یابد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.