فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

محمدعلی طهماسبی در حاشیه نمایشگاه تجارت سبز ایران در مصاحبه با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما،  گفت : توسعه کشت گلخانه ای در مسیر اقتصاد مقاومتی ادامه دارد و در حال حاضر ده هزار هکتار است که تلاش می کنیم در افق سند چشم انداز بیست ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران (1404) به 48 تا 50 هزار هکتار برسد . 


وی افزود : توسعه کشاورزی گلخانه ای علاوه بر مدیریت بهبود منابع آب و صرفه جویی و همچنین افزایش راندمان تولید باعث افزایش توانمندی در کنترل شرایط کشت می شود و ظرفیت طرفهای عرضه محصولات مانند صیفی ، سبزی ، گل و گیاهان زینتی و دیگر محصولات پایدار می شود که در پایداری تجارت و بازرگانی و صادرات هم موثر است. 

طهماسبی گفت : این شرایط باعث خواهد شد که در صادرات به بازارهای هدف در اطراف کشور و همچنین روسیه حضور پایداری داشته باشیم البته باید ظرفیت های حمل و نقل جاده ای ، دریایی و هوایی فراهم باشد که اقداماتی در دست انجام است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد : هنوز زیرساخت های بازرگانی خارجی در حوزه کشاورزی توسعه یافتگی لازم را ندارد و به پایانه های تخصصی نیاز است که در محلات ، دزفول و مازندران ساخته شده است و در تهران هم پایانه بزرگی در دست ساخت داریم . 

وی افزود : گلها و گیاهان زینتی در بازار روسیه از لحاظ قیمت ، قدرت رقابت پذیری دارد و حمل و نقل هوایی هم فراهم است و اگر کریدور و راهگذر سبز اجرایی شود بسیار کمک خواهد کرد . 

طهماسبی گفت : راندمان آبیاری در کشت گلخانه ای به 9 تا 10 برابر می رسد و میزان تولید هم به شدت افزایش می یابد و برای نمونه تولید خیار در واحد سطح فضای گلخانه ای حدود 10 برابر همان میزان تولید در زمین های کشاورزی است و همچنین 12 برابرمصرف آب را کاهش می دهد. و تولید گوجه فرهنگی گاهی تا دهها برابر افزایش می یابد.
معاون امور باغبانی : توسعه کشاورزی گلخانه ای وصادرات پایدار
معاون امور باغبانی : توسعه کشاورزی گلخانه ای وصادرات پایدار

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.