فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کاشان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل از آغاز کشت زعفران در 25 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

حسین فتاحی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کشت زعفران به عنوان یکی از محصولات کم توقع از نظر نیاز آبی و با ارزش افزوده بالا برای افزایش درآمد کشاورزان منطقه، در اولویت برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای اصلاح الگوی کاشت در سطح منطقه قرار گرفته است.
وی آبیاری این محصول را در طول یک سال، دو بار برشمرد و گفت: هر هکتار حدود 30 نفر اشتغالزایی ثابت و فصلی دارد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر سطح زیرکشت زعفران در شهرستان آران و بیدگل 25 هکتار است تصریح کرد: برای هر هکتار کشت زعفران حدود سه و نیم تن پیاز زعفران لازم است که بهتر است از اقلیم های مشابه آب و هوایی تهیه شود تا بازدهی بالایی داشته باشد.
وی میانگین برداشت محصول زعفران را دو کیلو گرم در هر هکتار برشمرد و گفت: پیش بینی می شود حدود 50 کیلوگرم از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.
وی با تاکید بر این که زعفران ازجمله محصولات خاص کشور به شمار آمده و با توجه به قیمت بالای آن در صادرات جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد افزود: مزیت نسبی و اهمیت زعفران از نظر تولید، سطح زیر کشت، اشتغالزایی و همچنین قابلیت درآمد زایی بالا این مدیریت را بر آن داشته با حمایت های سازمان متبوع کشت و تولید آن را در این منطقه افزایش دهد. 
فتاحی با اشاره به نیاز اندک زعفران به آب کم که عمده ترین محدود کننده تولید بخش کشاورزی در منطقه بشمار می آید، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت و تولید زعفران هرساله از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده و می تواند موجب رونق اقتصادی منطقه و افزایش درآمد بهره برداران شود.
وی هم چنین از برگزاری کارگاه آموزشی کاشت، داشت و برداشت زعفران از طرف واحد ترویج و آموزش آن مدیریت در مدرسه شهروند خبر داد و گفت: این دوره در راستای سیاست های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی از کشت زعفران در حال برگزاری است و مدرس این دوره هم محمد حمصیان کارشناس ارشد گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان است.
شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه اصفهان دارای 3 هزار هکتار زمین باغی و 11 هزار هکتار زمین زراعی است.
کشت زعفران در شهرستان آران و بیدگل آغاز شد
کشت زعفران در شهرستان آران و بیدگل آغاز شد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.