فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی، در نشست مدیران اجرایی این رویداد گفت: با راه‌اندازی این جشنواره، توانسته‌ایم چرخ این صنعت را به حرکت درآوریم و در دوره سوم با استقبال بی نظیری مواجه شده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با اشاره به این‌که راه اندازی جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی نشان داده چرخ این صنعت به حرکت درآمده است، اظهار کرد: در این دوره با استقبال بی‌سابقه مواجه شده‌ایم که حتی پیش‌بینی‌ آن را نکرده بودیم.


عصاره با تاکید بر کیفیت دوره سوم نسبت به دو دوره پیشین، گفت: گیاهان دارویی یک حوزه فرابخشی است و تنها به یک حوزه مربوط نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی توانسته نقش تعامل بخشی میان حوزه‌های مختلف این عرصه را داشته باشد. به طوری که دوره نخست برگزاری این رویداد کمتر از ۲۰۰ شرکت در آن حضور داشتند، اما امسال بالای ۷۰۰ شرکت برای حضور در آن تقاضا کردند که با توجه به محدودیت فضا، تنها توانستیم درخواست نزدیک به ۵۰۰ شرکت را بپذیریم. 

عصاره برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران را حرکتی نمادین ملی به عنوان مانور اقتصاد فرهنگی دینی نامید و گفت: در سایر بخش‌های اقتصادی ایران همچنان شاهد رکود هستیم، اما حوزه کشاورزی به عنوان تنها بخش قابل ارائه و قابل افتخار فعالیت خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به این که در سیلوهای گندم کشور ۱۴ میلیون تن ذخیره وجود دارد، افزود: امیدواریم تولیدات سال ۹۵ به عنوان تولید پایدار استقرار پیدا کند، همان‌طور که در این سال بیشترین تولید شکر را نیز در کشور شاهد بودیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با تاکید بر این که گیاهان دارویی کم‌توقع اما پردرآمد هستند، گفت: این گیاهان ازنظر نیازهای آبی کم‌مصرف، اما با عملکرد بالا هستند. ایران نیز استعداد و ظرفیت کافی را دارد که چنین گیاهانی را در دل خود پرورش دهد.

وی با بیان این که  برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران یک اقدام بزرگ و ملی در راستای منافع کشور است، ادامه داد: این اقدام در راستای ارتقای منافع کشورمان است تا جریان اقتصادی، اشتغال، کارآفرینی، باز شدن نبوغ جوانان برای ابتکارات مختلف را شاهد باشیم.

عصاره همچنین ابراز امیدواری کرد تا سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران پذیرای صدها یا حتی میلیون‌ها بازدیدکننده از حوزه‌های مختلف جامعه باشد؛ اقشار مختلفی که هریک به دنبال دستیابی به یک کل در کشور هستند.

وی تاکید کرد: اگر این بازدیدکنندگان به هدف خود برسند، یعنی ما به هدف کلان خود از برگزاری چنین جشنواره  و نمایشگاهی دست پیدا کرده‌ایم. بنابراین این فعالیت را می‌توان مقدس خواند، چراکه جوانان ما را به زندگی امیدوارتر می‌کند. 

چرخ صنعت گیاهان دارویی به حرکت درآمده است
چرخ صنعت گیاهان دارویی به حرکت درآمده است

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.