فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی زنجان 128 توده بومی گیاه آویشن درسطح کشور را جمع آوری کرده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت:مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان زنجان دارای بزرگ‌ترین کلکسیون گیاه آویشن در کشور است.
 دکتر جعفری با اشاره به انجام تحقیقات گسترده در زمینه داروهای گیاهی در دانشگاه زنجان گفت:  در استان 122 گونه گیاه داروئی قابلیت رشد طبیعی دارند که از این تعداد 58 گونه آن قابلیت کشت زراعی و کشت در سطح وسیع را دارا ست.
دکتر جعفری با اعلام اینکه تحقیقات زیادی در رابطه با گیاه آویشن در این مرکز صورت گرفته است گفت: تفاوت توده های بومی گیاه آویشن در سطح تیمول آنهاست که ماده موثر این گیاه بوده و در درمان سرماخوردگی  وعفونت کاربرد زیادی دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود:  در حال حاضر به غیر از زعفران که خاصیت خوراکی ودرمانی دارد 7 نوع گیاه داروئی از جمله آویشن ، زیره سیاه ، ، بادرنجبویه ، نعناع فلفلی کشت می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به سودآوری تولید این گونه‌های گیاهی در استان  گفت:  در کنار کار کشت و تولید،  باید صنایع مرتبط  با این محصول در استان ایجاد شود تا بهره اقتصادی زیادی برای استان داشته باشد. 
آویشن یکی از گیاهان پرخاصیت دارویی بوده که از زمان های قدیم مصرف آن به شیوه های مختلف برای درمان انواع بیماری ها توصیه شده است. این گیاه علفی و معطر، دارای خواص دارویی بسیاری است و از آن در صنایع غذایی ، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می شود. 
گیاه آویشن در مناطق زیادی از ایران در شمال، غرب و مرکز از جمله زنجان ، مازندران، گیلان، آذربایجان،  کردستان، اطراف تهران و قزوین می‌روید.
بزرگترین کلکسیون گیاه آویشن کشور در زنجان
بزرگترین کلکسیون گیاه آویشن کشور در زنجان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.