فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فومن از پرداخت 28 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان متقاضی در این شهرستان خبر داد.



محمدرضا ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه این شهرستان دارای 13 هزار و 870 هکتار زمین کشاورزی است، اظهار کرد: 13 هزار و 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی فومن زیرکشت راتون رفته و یک‌هزار و 680 تن برنج سفید از آن برداشت شده است.

وی، تولید 6 درصد برنج گیلان را در فومن ذکر کرد و گفت: امسال 72 هزار شلتوک و 47 هزار تن برنج سفید در فومن استحصال شده است.

این مسئول با بیان اینکه پس از برنج به ترتیب چای و ابریشم مهم‌ترین محصول فومن است، اضافه کرد: فومن 5 هزار و 800 نفر بهره‌بردار باغ چای و 2 هزار و 200 هکتار باغ چای دارد و در سال جاری 5 هزار و 700 تن چای در فومن برداشت شده است.

به گفته وی، فومن دارای 39 واحد مرغداری گوشتی، 46 واحد گاوداری شیری و 650 دامداری کوچک روستایی است که در هشت ماه نخست امسال 2 هزار تن گوشت قرمز و 4 هزار و 100 تن گوشت سفید را تولید کردند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه در راستای حمایت از بخش کشاورزی به 149 نفر از متقاضیان وام کم‌بهره پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: پس از بررسی و کارشناسی در کارگروه شهرستانی، از محل طرح توسعه کشاورزی 28 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی پرداخت این وام‌ها را با کارمزد 7 درصد بیان کرد و یادآور شد: وام مذکور در زمینه اجرای طرح‌های زراعی، باغی، گلخانه‌ای، توسعه صنایع تبدیلی، شیلاتی، مشاغل خانگی، ساخت انبار برنج، نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در مناطق مختلف این شهر هزینه می‌شود.

این مسئول اشتغال‌زایی 189 نفر به صورت مستقیم در بخش کشاورزی را از جمله مزایای پرداخت تسهیلات عنوان کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.