فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

یک فنجان برنج قهوه‌ای ۸۰درصد نیاز روزانه بدن به منگنز را تأمین می‌کند.

به‌ گفته محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی، منگنز به تولید انرژی از پروتئین و کربوهیدرات کمک می‌کند و همچنین در ساخت اسیدهای چرب نیز نقش دارد.


منگنز برای حفظ سلامت سیستم اعصاب و برای تولید هورمون‌های جنسی بسیار مهم است. منگنز جزو مهم آنتی‌اکسیدان است و از تخریب سلول پیشگیری می‌کند، همچنین منگنز از ایجاد رعشه، ضعف روحی، جوش‌های پوستی و آسیب‌های لوزالمعده جلوگیری می کند.

یک فنجان برنج قهو ه‌ای پخته‌شده در حدود ۳/۲۷ درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیم را تأمین می‌کند. سلنیم یکی از اجزای اساسی سوخت‌وساز بدن است .سلنیم نه‌تنها برای مقابله با سرطان مهم است، بلکه برای درمان بیماری‌های قلبی، کاهش علامت‌های تنگی نفس ، درد و همچنین تسکین ورم و التهاب مفاصل بسیار مفید است.

برنج قهوه‌ای و تمام غلات و دانه‌های سبوس‌دار، منبع بسیار خوبی از منیزیم است؛ منیزیم فعال کننده بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم در بدن است.  این آنزیم‌ها زمینه استفاده بدن از گلوکز و انسولین را فراهم می‌کنند.

بر اساس مطالعات به دست آمده برنج قهوه‌ای، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کم می‌کند؛ برنج قهوه‌ای، ۳ برابر برنج سفید دارای فیبر است و فیبر باعث پایین آمدن کلسترول، کنترل قند خون، دیابت و از بین برنده سرطان روده بزرگ و یبوست است.

برنج قهوه‌ای بهترین منبع غذایی
برنج قهوه‌ای بهترین منبع غذایی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.