فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

طب سنتی خواص گل گندم از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم, یوسف اصغری درباره خواص گل گندم, اظهار داشت: چون گیاه گل گندم بیشتر در مزارع گندم می‌روید, به آن گل گندم می‌گویند .


به گفته وی گل گندم دارای مزاج گرم و خشک است و این گیاه مُدر , ضد دیابت, قاعده آور, ضد تب, تصفیه کننده خون, ضد یرقان و بیماری‌های کبد است .


همچنین برای رفع تب, یرقان و بیماری‌های کبد, تصفیه خون و رفع عطش مقداری از سرشاخه‌های گل دار گل گندم را مانند چایی دم کنند و روزی سه وعده از آن بنوشند .
این مدرس و محقق طب سنتی افزود: برای رفع تب, یرقان و بیماری‌های کبد, تصفیه خون و رفع عطش مقداری از سرشاخه‌های گل دار گل گندم را مانند چایی دم کنند و روزی سه وعده از آن بنوشند .
اصغری بیان داشت: جوشانده گل گندم همراه عسل برای کاهش کم خونی, تسکین درد مفاصل و درد پشت و سیاتیک, نرم کردن خشونت سینه, رفع سرفه, سرماخوردگی, رفع یبوست و درمان استسقاء (ورم بدن) نافع است .


درمان ورم چشم با گل گندم
وی اضافه کرد: روزی دوبار چشم‌ها را با دم کرده گل گندم که ولرم شده باشد شستشو داده شود. دقت شود که قبل از دم کردن, گل‌ها را کمی شسته شود که خاک و آلودگی نداشته باشد و دم کرده را خوب صاف کنید .
این مدرس و محقق طب سنتی یاداور شد: مصرف گل گندم برای خانم‌های باردار ممنوع است .


خواص گل گندم
خواص گل گندم

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.