فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- زنجبيل يا زنجفيل، گياهي خوراکي، ادويه و گياهي دارويي است. اين ماده معطر در پخت غذا و شيريني‌ها و درمان برخي مشکلات جسماني نيز کاربرد دارد.

 

اين گياه در مناطق گرمسيري آسيا مي‌رويد ولي امروزه در بسياري از نقاط از جمله چين، هند، ژاپن، نيجريه و جاماييکا نيز کاشت مي‌شود. هزاران سال است که فوايد درماني اين گياه در چين و هند شناخته شده است. از اين‌رو در اين کشورها از زنجبيل براي درمان بسياري از مشکلات و اختلالات جسماني استفاده مي‌شود.


● خواص درماني زنجبيل

زنجبيل براي تقويت معده و روده بسيار مفيد است. گوارش خوب و سوزاندن کالري‌ها هم از فوايد مصرف اين گياه به شمار مي‌آيد. زنجبيل آنتي‌اکسيدان است و با داشتن خاصيت ضدعفوني، آرامش بخش و ضد باکتري بودن، به کمک انسان‌ها آمده و به داشتن نفسي تازه و خوش بو کمک مي‌کند. زنجبيل بدن را در مقابل آنفلوآنزا، سرماخوردگي، خستگي، فشار خون بالا، لخته شدن خون، سردرد، ميگرن، تهوع، تب و اسهال محافظت مي‌کند. در ضمن زنجبيل منبع خوبي از ويتامينE، آهن و پتاسيم است.

 

 درماني براي حالت تهوع حالت تهوع و استفراغ، از مشکلاتي است که افراد داراي معده‌هاي حساس معمولا با آن دست به گريبانند. آنها هميشه به فکر غذاهايي هستند که چنين مشکلي برايشان ايجاد مي‌کند، ولي کمتر به مواد غذايي که باعث بهبود اين حالت مي‌شود، فکر مي‌کنند. معمولا غذاهاي پرچرب باعث ايجاد اين حالت در فرد مي‌شوند.

 

اما مواد غذايي مانند نعناع و زنجبيل به عنوان موادي مفيد در بهبود و آرام کردن معده شناخته شده‌اند. زنجبيل براي بهبود حالت تهوع ناشي از عمل جراحي و شيمي درماني هم مفيد است. به عقيده دکتر فولدر، دانشمند و کارشناس علوم گياهي در انگليس، هيچ ماده‌اي بهتر از زنجبيل در مقابل بيماري‌ها و مشکلات روزمره عمل نمي‌کند. او معتقد است که هيچ ماده‌اي نمي‌تواند در برابر تهوع و استفراغ جاي اين گياه را بگيرد. به عنوان مثال در تحقيقي که در يکي از بيمارستان‌هاي لندن انجام گرفت، مشخص شد که زنجبيل گياهي ايده‌آل براي درمان تهوع بيماران، پس از عمل جراحي است. نکته جالب ديگر درباره زنجبيل اين استکه براي رفع حالت تهوع هنگام سفر نيز مي‌توان از آن استفاده کرد. تهوع ناشي از حرکت ماشين،‌ هواپيما يا کشتي تفاوتي نمي‌کند. با اين کار سفر براي شما نيز لذتبخش‌تر خواهد شد.

 

 مقابله با سرطان در تحقيقي ديگر مشخص شد که اين ماده غذايي در مقابله با سرطان تخمدان نيز موثر است. محققان دانشگاه ميشيگان دريافته‌اند که زنجبيل سلول‌هاي سرطاني تخمدان را از بين مي‌برد.اين گياه همچنين براي مبتلايان به ورم مفاصل نيز مفيد خواهد بود. البته اين ماده مفيد را نيز مانند تمامي مواد ديگر بايد در حد اعتدال مصرف کرد، زيرا مصرف بيش از حد آن مي‌تواند منجر به بروز مشکلاتي در سلامت فرد شود. همچنين با وجود اين‌که زنجبيل يک گياه است، اما حتما اگر مشکل يا بيماري خاصي داريد، قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنيد.


زنجبيل؛ ضد تهوع ورم و سرطان
زنجبيل؛ ضد تهوع ورم و سرطان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.