فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سطح زیر کشت باغات لیمو ترش استان بوشهر ۳هزار و ۳۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود ۴۵ هزار تن محصول با افزایش ‌یک‌هزار تنی نسبت به سال قبل برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خسرو عمرانی بعدازظهر امروز در بررسی روند تولید لیمو ترش در استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت مهمی در تولید مرکبات است اظهار داشت: شهرستان جم از مهم‌ترین مناطق استان بوشهر در تولید مرکبات از جمله لیمو ترش است که اکنون برداشت اولیه لیمو از باغات جم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار هکتار  از اراضی جم سطح زیر کشت باغات لیمو است گفت: این شهرستان با بیش از یک‌هزار هکتار سطح زیر کشت  قطب تولید لیموی استان بوشهر است.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه از هر هکتار باغ لیمو 30 تن محصول برداشت می‌شود افزود: در برخی باغ‌ها  میزان برداشت در هر هکتار تا 90 تن می‌رسد. بیش از 57 درصد لیموی استان بوشهر در شهرستان جم تولید می‌شود، آنچه برای ما اهمیت دارد، میزان تولید در واحد سطح است که امسال این شاخص در استان ما 20 تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه 3هزار و 300 هکتار از ارضی استان بوشهر به کشت لیمو اختصاص دارد گفت: از 3هزار و 300 هکتار باغات لیموی استان بوشهر پیش بینی می‌شود 45 هزار تن محصول با افزایش ‌یک‌هزار تنی نسبت به سال قبل برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه سیستم آبیاری تحت فشار از برنامه‌های مهم استان است افزود: برای جبران کمبود آب کشاورزی در اراضی باغای استان بوشهر اجرای سامانه تحت فشار در دستور کار قرار دارد. استفاده  از شیوه‌های نوین کشاورزی، استفاده از نظر کارشناسان، کاهش ریزش محصول رمز موفقیت کشاورزان استان بوشهر در تولید محصول بیشتر و بهتر است.

وی با اشاره به اینکه محصول لیموی استان بوشهر به استان‌های مختلف ارسال می‌شود، خاطر‌نشان کرد: محصول لیموترش استان بوشهر به استان‌های خوزستان، اصفهان و تهران فرستاده می‌شود.

برداشت لیمو ترش در استان بوشهر ۱۰۰۰ تن افزایش می‌یابد
برداشت لیمو ترش در استان بوشهر ۱۰۰۰ تن افزایش می‌یابد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.