فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی در بین کشاورزان کشت محصول گرانبهای زعفران در این شهرستان توسعه می یابد.

هادی ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش خورش رستم بیش از چهار هکتار مزرعه زعفران وجود دارد و در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و طرح تغییر الگوی کشت امکان توسعه و ترویج این محصول در منطقه وجود دارد.



وی گفت: پیش بینی می شود با استقبال کشاورزان منطقه در سال زراعی جدید سطح زیر کشت این محصول به چند برابر افزایش یابد.


او اظهار کرد: در اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و کاشت محصولات کم آب بر و محصولات با مزیت نسبی بالا و در آمد زایی بیشتر کارگاه آموزشی زراعت زعفران (کاشت ، داشت ، برداشت) این کشاورزان در بخش خورش رستم خلخال برگزار شد.


او افزود: این کارگاه آموزشی به مدت سه روز در سالن بخشداری هشتجین با هدف توسعه و ترویج کشت زعفران و آشنایی کشاورزان با روش های کشت و مزایای کشت این محصول برگزار شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


کشت زعفران در خلخال توسعه می یابد
کشت زعفران در خلخال توسعه می یابد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.