فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: میزان تولید آلبالو در دنیا یک میلیون و 300 هزار تن و در ایران 25 هزار تن در سال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شمال استان تهران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، غلامرضا تقوی گفت: سطح زیرکشت آلبالو در جهان 300 هزار هکتار و در ایران 25 هزار و 700 هکتار است.

وی میزان سطح زیرکشت آلبالو در تهران را یک هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: مناطق عمده تولید آلبالو در استان را می‌توان دماوند، شهریار، ملارد، پردیس، شمیرانات و تهران نام برد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: میزان تولید آلبالو در دنیا یک میلیون و 300 هزار تن و در ایران 25 هزار تن در سال است.

وی افزود: سالانه افزون بر 9 هزار تن آلبالو در مناطق مختلف استان تهران تولید می‌شود.

تقوی تصریح کرد: ایران از حیث سطح زیر کشت آلبالو در دنیا مقام سوم و ازنظر تولید رتبه ششم جهان را دارد.

وی اظهار کرد: بهترین ارقام آلبالو در دنیا شامل مجاری زودرس، میان‌رس و دیررس و مرغوب‌ترین رقم آلبالو در ایران چمپای مشهد است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه میوه آلبالو کاربرد زیادی در صنعت غذا دارد، گفت: عمده‌ترین تولیدکنندگان آلبالو در جهان و ایران به ترتیب ایتالیا، آمریکا، آلمان، فرانسه، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، تهران و خراسان رضوی هستند.

وی افزود: آلبالو بومی اروپا و آسیای صغیر و گسترش اقلام تجاری این محصول از منطقه ترکیه و دریای خزر بوده است.

تقوی تصریح کرد: زمان رسیدن محصول آلبالو 90 روز بعد از اتمام شکوفایی درخت و تولید هر درخت آلبالو به‌طور متوسط 30 کیلوگرم است.

سالانه 25 هزار تن آلبالو در ایران تولید می‌شود
سالانه 25 هزار تن آلبالو در ایران تولید می‌شود

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.