فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

دانشمندان مواد خاصی را در قهوه کشف کردند که به کاهش وزن کمک می‌کند و در جلوگیری از چاقی موثر است.
به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، تحقیقات جدید این دانشمندان نشان می‌دهند که وجود اسید طبیعی کلروژنیک در کبد، تجمع چربی را کاهش داده که در اثر آن از اضافه‌وزن جلوگیری می‌شود.

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد مواد خاصی در قهوه وجود دارد که به پیشگیری از ابتلا به بیمارهای مرتبط با چاقی کمک می‌کند. تیمی از پژوهشگران دانشگاه جورجیای امریکا با انجام سلسله آزمایش‌هایی که روی یک گروه از موش‌ها انجام دادند، به خواص ضدچاقی قهوه پی بردند. در این مطالعات موش‌ها تحت رژیم غذایی پرچرب قرار گرفته و مشخص شد که اسید طبیعی کلروژنیک در کبد این موش‌ها به طور قابل‌توجهی در برابر انسولین مقاومت کرده و تجمع چربی‌ها را کاهش می‌دهد.

 پژوهش‌های گذشته دانشمندان نشان می‌داده که مصرف قهوه همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. این پژوهش‌های جدید تکمیل کننده تحقیقات گذشته بوده و علاوه بر تایید آنها، به نتایج قابل‌توجهی دست یافته است. در این مطالعات مواد ترکیبی خاصی به مقدار بسیار زیاد در قهوه کشف شد که باعث بروز این واکنش مثبت در بدن می‌شود البته باید ذکر شود که این مواد ترکیبی در میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب ، گلابی ، گوجه فرنگی و زغال اخته نیز وجود دارد اما مقدار آنها کم است. 
خواص ضدچاقی قهوه
خواص ضدچاقی قهوه

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.