فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاری شبستان:معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت آگاهی از ترکیبات مواد غذایی گفت: وجود ترکیبات کود و سم در مواد غذایی به یک تهدید تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار محیط زیست شبستان، سعید متصدی، معاون سازمان محیط زیست در نشست تخصصی مواد سرطان زای پیرامون ما گفت: عواملی که از فعالیت های انسانی در محیط زیست منتشر می شود باعث به وجود آمدن بیماری های مختلف به ویژه سرطان می شود.


س

 

وی با بیان اینکه مواد شیمیایی در بروز سرطان موثرتر هستند، اظهار داشت: آلاینده های هوا سرطان زا هستند و جزو خطرناک ترین آلاینده ها محسوب می شوند.

 

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وجود 30 آلاینده خطرناک در مناطق شهری خاطرنشان کرد: آلاینده هایی مثل جیوه، بنزن و نیکل به عنوان آلاینده های خطرناک امروزه در مناطق شهری وجود دارند که از بین آنها بنزن خطرناک تر می باشد.

 

متصدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش غلظت بنزن تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش میزان بنزن در هوا اقداماتی انجام داده است تا آن را به حد استاندارد برساند.

 

وی میزان مجاز سالانه غلظت بنزن ppb5 اعلام کرد و افزود: در حال حاضر میزان بنزن در کلانشهرها به حد استاندارد نزدیک شده است.

 

متصدی با بیان اینکه کیفیت سوخت و افزودنی هایی که به سوخت اضافه می شود تاثیر زیادی در میزان آلودگی هوا دارد، اظهار داشت: بنزین پتروشیمی ترکیبی از آروماتیک و بنزن است که در عمل خوب می سوزد اما سرطان زا می باشد.

 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه با تلاش هایی که انجام دادیم بنزین  پتروشیمی را از عوامل سال 93 از چرخه تولید و مصرف خارج کردیم، اظهار داشت: به دلیل بروز بخارات بنزین هنوز در برخی نقاط میزان بنزن موجود در هوا بیش از حد استاندارد می باشد.

 

متصدی تصریح کرد: کاهش انتشار آلاینده ها در پیشگیری از وقوع هرگونه بیماری تاثیر زیادی دارد بنابراین باید منابع آلاینده را از منبع مدیریت کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه های سازمان محیط زیست برای مدیریت منابع آلاینده از منبع تاکید کرد: در کنار ترکیبات احتراقی آلاینده های دیگری نیز نظیر آزبست وجود دارد که در لنت ترمز و بعضی قطعات خودرو استفاده می شود که این مواد نیز سرطان زا می باشند.

 

معاون منابع انسانی سازمان محیط زیست یادآور شد: بر اساس دستورالعملی که سازمان محیط زیست تهیه کرده است استفاده از آزبست ممنوع خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

 

متصدی فیوورین ها را یکی دیگر از مواد آلاینده خطرناک هوا عنوان کرد و افزود: این ترکیب بر اثر زباله سوزی به وجود می آید که تاثیرات مخرب زیادی در هوا دارد.

 

وی با بیان اینکه فلزات سنگین نظیر سرب و کادمیوم از مواد خطرناک دیگری هستند که با آنها مواجه هستیم، تصریح کرد: سازمان محیط زیست از سال 82 سرب را از سوخت حذف کرد به طوری که حتی یک لیتر بنزین سرب دار در کشور توزیع نمی شود.

 

متصدی با اشاره به استقرار 188 ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح کشور تصریح کرد: این ایستگاه پالایش آلودگی هوا آلاینده های پارامتریک را اندازه گیری می کنند.

 

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با بیان اینکه وجود ترکیبات کود و سم در مواد غذایی به یک تهدید تبدیل شده است، تصریح کرد: پایش مواد غذایی یکی از مواردی است که باید بر اساس استاندارد جهانی عمل کنیم.

 

متصدی با بیان اینکه روند آلاینده های هوا شامل پارامتریک، سمی و خطرناک در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: طی سال جاری 12 روز آلوده داشته ایم.

کود و سم موجود در مواد غذایی تهدیدی برای سلامت انسان
کود و سم موجود در مواد غذایی تهدیدی برای سلامت انسان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.