فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
یک گونه گیاهی جدید از خراسان توسط محققان پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی کشف شد.

به گزارش ایسنا، این کشف متعلق به گونه‌ای از گیاه گون است که نمونه‌هایی از آن برای نخستین ‌بار در سال 1383 از کوه شکرآب واقع در پارک ملی تندوره درگز توسط محققان پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد جمع‌آوری شد.

پس از بررسی‌های تخصصی توسط گیاه‌شناسان این پژوهشکده و نیز دانشگاه خوارزمی تهران، مشخص شد که می‌توان این نمونه را به‌عنوان گونه‌ای جدید برای علم گیاه‌شناسی معرفی کرد. گزارش این کشف علمی در قالب یک مقاله تخصصی ISI در نشریه "آدانسونیا" در کشور فرانسه در تاریخ 4 تیرماه 1395 به ‌چاپ رسیده است.

این گیاه بوته‌ای- بالشتکی انحصاری ایران است و در دنیا فقط در کوه شکرآب می‌روید. برای این گیاه نام علمی Astragalus orientopersicus انتخاب شده و نام فارسی آن "گون شکرآبی" است.

کشف یک گونه گیاهی جدید در کشور
کشف یک گونه گیاهی جدید در کشور

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.