فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

سمنان-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفتن : این شهرستان یکی از مناطق مستعد کشت باریجه در مناطق مرکزی کشور است که می توان با ساماندهی و مشارکت مردم و کاشت این گیاه دارویی ، زمینه رونق اقتصادی منطقه را فراهم کرد.

علیرضا رهایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حفظ و نگهداری از مراتع در اولویت کاری اداره منابع طبیعی قرار دارد که می توان با کاشت گیاهان دارویی زمینه اشتغال پایدار مردم همجوار مناطق ییلاقی شهرستان سمنان را فراهم کرد.


وی اظهار داشت : می توان با تولید انبوه کتیرا، باریجه و وشا زمینه صادرات این گونه های ارزشمند را به کشورهای همجوار فراهم کنیم. 


وی خاطرنشان کرد: با ساماندهی مرکز مطالعه و احداث پژوهشگاه های گیاهی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و با آزمایش خاک و برنامه ریزی های مدون بهره برداری شاهد رونق اقتصادی در سطح کلان بود.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با بیان این که بذرباریجه یکی از بهترین نوع گیاهان دارویی است ، گفت : با همکاری و مشارکت مردم در سال گذشته در 120 هکتار از اراضی و مراتع استان ، طرح حفاظت ازجنگل صورت گرفت. 


رهایی ادامه داد : بیش از 200 گونه دارویی در رویشگاه های طبیعی استان سمنان وجود دارد که با برنامه ریزی های مدون اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری می توان در ایجاد اقتصاد درون زا و اجرای عملی شعار سال گام برداشت.
وی اضافه کرد : شهرستان سمنان یکی از مناطق مهم در کاشت گیاهان دارویی دراستان به شمار می رود و کاشت یکهزار هکتار از مراتع و جنگل های شهرستان به نهال باریجه، اقتصاد استان سمنان را شکوفا خواهد کرد.


وی تصریح کرد: سه سامانه عرفی شرایط بهره برداری از گیاه باریجه با مساحت 850 هکتار از مناطق مرتعی شهرستان سمنان را فراهم کرده است.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان خاطرنشان کرد : حفظ و احیا طبیعت نباید به طور کامل به دستگاه های اجرایی واگذار شود و هدف اصلی این اداره کل حفظ و نگهداری جنگل، مراتع و تامین علوفه دامداران است.
شهرستان سمنان از یک میلیون و 100 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد.

کاشت گیاه باریجه زمینه رونق اقتصادی در سمنان را فراهم می کند
کاشت گیاه باریجه زمینه رونق اقتصادی در سمنان را فراهم می کند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.