فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکان در استفاده از سم دروسبان 'کلروپریفوس' در باغ های انگور هشدار داد.

اتاق خبر: علی صیادی ، این سم از سموم با ماندگاری بالا در انگور حتی در محصول کشمش است و کشورهای اروپایی هدف صادراتی این محصول، در آزمایش های اولیه و در صورت اثبات وجود این سم، محموله های صادراتی را برگشت می دهند.
وی افزود: اگر ما استانداردهای بهداشتی را رعایت نکرده و نسبت به حذف باقی‌ مانده سموم اقدام نکنیم بیشترین لطمه را به صادرات کشمش می زنیم.
مدیر جهاد کشاورزی ملکان اظهار کرد: کشورهای رقیب صادراتی ما در زمینه کشمش مصوبه جدید اتحادیه اروپا درباره کاهش باقی‌مانده سموم را به سرعت در دستور کار خود قرارداده اند و مصرف تعدادی از سموم پرخطر از جمله «کلروپریفوس»(دورسبان) را ممنوع اعلام کرده اند.
صیادی تاکید کرد: مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی بهترین جایگزین استفاده از سموم شیمیایی است.
مدیر جهاد کشاورزی ملکان با اشاره به اینکه سالانه بیش از 6 هزار تن کشمش به ارزش بیش از 2 هزارو 500 میلیارد ریال از شهرستان ملکان به خارج از کشور صادر می شود، گفت: صادرات این محصول در صورت استفاده نکردن از سموم مضر و خطرناک به بیش از 10 هزار تن قابل افزایش است.
بر اساس تحقیقات صورت گرفته سم کلروپرفیوس به مغز جنین آسیب می زند و کودکان را گرفتار بیماری های روانی می کند.
شهرستان ملکان با 110 هزار نفر جمعیت در 155کیلومتری تبریزمرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.

منبع:ایرنا

استفاده از سم «دروسبان» در باغ های انگور ممنوع است
استفاده از سم «دروسبان» در باغ های انگور ممنوع است

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.