فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


ساعت 24-یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف روزانه طالبی به دلیل خواص بی شمار در تابستان توصیه می‌شود.

 بر اساس طب سنتی ایرانی، دارای طبع گرم و تر بوده و یکی از غنی‌ترین میوه‌های حاوی ویتامین A، B1، B3، B5، B6 و C و مواد مغذی چون پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم و ید است.

  طالبی میوه‌ای سرشار از مواد مغذی است و خواص بی شماری دارد.
 این میوه یکی از منابع غنی از کاروتن و ویتامین A است که بتاکاروتن آن پس از مصرف می‌تواند در دستگاه گوارشی به ویتامین A تبدیل شود و این ویتامین در بهبود سیستم ایمنی بدن، تولید مثل و بینایی نقش موثر دارد.
 طالبی علاوه بر بتاکاروتن، پتاسیم بالایی دارد که وظیفه انتقال امواج عصبی و عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن و ماهیچه‌ها را تقویت می کند.
 پتاسیم موجود در طالبی، هم چنین می‌تواند با مکانیسم‌های متفاوت سبب گشادی عروق و بهبود جریان خون شود و کمبود آن با ایجاد انقباض در عروق زمینه بروز سکته‌های مغزی را فراهم می آورد.

باشگاه خبرنگاران

تا میتوانید از این میوه تابستانی میل کنید
تا میتوانید از این میوه تابستانی میل کنید

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.