فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- زنجبيل ريشه‌ي مفيدي است که به چربي سوزي کمک زيادي مي‌کند.
 

چاي زنجبيلي يکي از طبيعي‌ترين درمان‌هاي موجود با خواص فوق‌العاده‌اي است که در جهت ارتقاي سلامتي بدن غوغا مي‌کند. اين نوشيدني در بين تمام خواصي که دارد به شما کمک مي‌کند که به ساده‌ترين و سالم‌ترين شيوه‌ي ممکن وزن کم کنيد.

زنجبيل ريشه‌ي مفيدي است که به چربي سوزي کمک زيادي مي‌کند و باعث تسکين دردهاي جسمي نيز مي‌شود. اين ماده‌ي غذايي را بهترين ماده‌ي ضدالتهابي طبيعي موجود بدانيد. در اين مطلب قصد داريم شما را با روش ساده‌ي لاغري با کمک چاي زنجبيلي بيشتر آشنا کنيم. لطفاً با ما همراه باشيد.
 
چرا چاي زنجبيلي به لاغري کمک مي‌کند؟
اگر احساس مي‌کنيد که اين اواخر کمي چاق شده‌ايد و شکم و پهلوهايتان چربي آورده است زمان آن فرا رسيده تا سريع وارد عمل شويد و به فکر چربي زدايي از اين مناطق باشيد. در گام اول يادتان باشد که براي لاغري لازم است که به مدت چند روز چاي زنجبيلي ميل کنيد. اين چاي مکمل مناسبي براي يک رژيم سالم است. علاوه بر اين لازم است که مصرف چربي را کاهش دهيد و تغذيه‌ي مناسبي سرشار از سالاد، سبزيجات بخارپز، پروتئين‌هاي سالم، فيبرهاي غذايي و آب را دريابيد.

اگر علاوه بر موارد اشاره شده، روزانه کمي ورزش نيز اضافه کنيد، مطمئن باشيد که مصرف يک فنجان چاي زنجبيلي بعد از هر وعده‌ي غذايي باعث مي‌شود که در مدت 5 هفته به وزن ايده آل خود نزديک شويد. فراموش نکنيد که لاغري و رسيدن به تناسب‌اندام نياز به اراده‌ي قوي و کمي تلاش دارد. پس اراده کنيد و توصيه‌هاي زير را به کار ببنديد.

چاي زنجبيلي براي بهبود گوارش
يکي از بزرگ‌ترين خواص چاي زنجبيلي کمک به هضم بهتر مواد غذايي مصرفي است. در واقع زنجبيل حاوي خواص طبيعي است که به عملکرد درست معده، روده‌ي کوچک و بزرگ کمک مي‌کند. در نتيجه مي‌توانيد با کمک خواص اين ماده‌ي غذايي غذاهاي مصرفي‌تان را بهتر هضم کنيد و مواد مغذي را جذب و مواد زائد را با سرعت بالايي از بدن دفع کنيد. 

  زنجبيل خاصيت آنتي‌اکسيداني قوي دارد


زنجبيل خواص ترموژنيک دارد
مواد غذايي ترموژنيک به خوراکي‌هايي اطلاق مي‌شود که دماي بدن را افزايش مي‌دهند و در نتيجه سوخت و ساز بدن را تحريک مي‌کنند. به همين دليل نيز به چربي سوزي کمک زيادي مي‌کنند. در واقع اين مواد غذايي به چربي سوزها معروف هستند. ريشه زنجبيل نيز يکي از آن دست گياهان موثري است که به طبيعي‌ترين شيوه به کاهش وزن کمک مي‌کند.

زنجبيل باعث سيري مي‌شود
بدون شک براي شما هم پيش آمده است که اندکي بعد از خوردن ناهار احساس گرسنگي بکنيد. در اين مواقع معمولاً به سمت ريزه‌خواري کشيده خواهيد شد. زنجبيل يکي از مواد غذايي مفيد براي ايجاد احساس سيري است که ميل به ريزه‌خواري را کنترل مي‌کند. به همين دليل نيز توصيه مي‌شود که بعد از هر وعده‌ي غذايي يک فنجان چاي زنجبيلي بنوشيدن تا ميل به ريزه‌خواري در بين وعده‌هاي غذايي کنترل شود.

 زنجبيل خاصيت آنتي‌اکسيداني قوي دارد
چاي زنجبيلي يکي از نوشيدني‌ها طبيعي با ميزان بالايي از آنتي‌اکسيدان‌هاست. بايد بدانيد که بدن به لطف اين ترکيبات مغذي است که مي‌تواند هر چه سريع‌تر و راحت‌تر از شر توکسين هاي بيماري‌زا و التهاب زا خلاص شود. بنابراين ارگان‌هاي بدن بهتر کار مي‌کند و چربي‌هاي بيشتري مي‌سوزانند.
 
چگونه چاي زنجبيلي تهيه کنيم؟
مواد لازم
آب  :  يک ليوان (200 ميلي‌ليتر)
زنجبيل : 300 گرم معادل يک ريشه به بزرگي يک انگشت
آب ليموترش : نصف يک عدد
عسل : 1 قاشق

طرز تهيه چاي زنجبيلي
قبل از هر کاري لازم است که يک فنجان آب بجوشانيد. بهتر است از ظروف مسي يا سفالي استفاده کنيد تا آلومينيوم و فلزات موجود در چاي‌سازهاي جديد مانع از حفظ حداکثري خواص اين گياه دارويي نشوند.

زماني که آب به جوش آمد زنجبيل را اضافه کنيد و اجازه دهيد به مدت بيست دقيقه بجوشد.
سپس زير شعله را خاموش کنيد و اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه بماند. در نهايت چاي را صاف کنيد و آب نصف عدد ليموترش را گرفته و به آن اضافه کنيد. در نهايت نيز عسل را افزوده و ميل کنيد.

چه زماني براي نوشيدني چاي زنجبيلي مناسب است؟
روزانه دو فنجان، يک فنجان بعد از ناهار و يک فنجان بعد ازشام از اين چاي پرخاصيت بنوشيد. اين عادت را به مدت 15 روز ادامه دهيد. سپس به مدت يک هفته نوشيدن چاي زنجبيلي را متوقف کنيد و سپس دوباره مصرف آن را شروع کنيد. فراموش نکنيد که لازم است در کنار مصرف اين معجون لاغري يک رژيم غذايي مناسب و سالم داشته باشيد و از ورزش روزانه غافل نشويد.

موارد منع مصرف چاي زنجبيلي
مصرف چاي زنجبيلي براي افرادي که مشغول مصرف داروهاي ضد ديابت يا فشارخون هستند توصيه نمي‌شود. اين داروها نبايد با گياهان دارويي مصرف شوند. علاوه بر اين مصرف اين چاي براي خانم‌هاي باردار و شيرده نيز توصيه نمي‌شود.
با مصرف چاي زنجبيلي به وزن ايده ال برسيد !
با مصرف چاي زنجبيلي به وزن ايده ال برسيد !

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.