فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

اکوفارس: شربت تمر هندی از نوشیدنی های رایج در میان مسلمانان برخی کشورها از جمله کشور لبنان در ماه مبارک رمضان است.
  
شربت تمر هندی از نوشیدنی های رایج در میان مسلمانان برخی کشورها از جمله کشور لبنان در ماه مبارک رمضان است.میتوان گفت که تقریبا سفره های ماه رمضان در این کشورها از شربت تمر هندی خالی نیست.در اینجا قصد داریم تا شما را با روش درست کردن این شربت پر خاصیّت آشنا کنیم.

مواد لازم:
یک فنجان تمر هندی 
8 فنجان آب
شکر به مقدار دلخواه
یک قاشق بزرگ گلاب
 

روش تهیه:
تمر هندی را پاک کرده و هسته های آن را جدا کنید وآن را خوب بشویید.
تمر هندی ها را به تکه های کوچک تقسیم کرده و بگذارید در آب خوب بجوشد.
سپس تمر هندی ها را له کرده و 4 فنجان دیگر به آن آب اضافه کنید.
وقتی تمرهندی ها خوب به آب رنگ داد آن را از صافی عبور بدهید.
بگذارید کمی خنک شود سپس شکر وگلاب را به آن اضافه کنید و آن را خنک بنوشید.

خواص و فوائد تمر هندی و شربت آن:

این نوشیدنی حاوی پروتئین ،کربوهیدرات ومواد معدنی از جمله فسفر،کلسیوم و سرشار از ویتامین B  است.شربت تمر هندی باعث احساس خنکی در فصل گرم تابستان میشود. ملیّن است و برای کسانی که از یبوست رنج می برند توصیه میشود.به علاوه تمر هندی موجود در این شربت مانند یک آنتی بیوتیک  قوی عمل می کند.این نوشیدنی اشتها را باز می کند و برای افرادی که از لاغری مفرط رنج می برند کمک کننده است.تمرهندی باعث تصفیه خون میشود و آن را از اسیدهای زائد و مضر پاک می کند.این نوشیدنی برای بیمارانی که فشار خون بالا دارند نیز بسیار مفید است،درد را تسکین می دهد و یک درمان طبیعی برای بواسیر است .تمرهندی حاوی فلوراید است ومنجر به استحکام استخوان ها میشود و مردمان هند از آن برای درمان زکام استفاده می کنند.
شربت تمر هندی و خواص بسیار آن
شربت تمر هندی و خواص بسیار آن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.