فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

كارشناس تغذيه راه‌هاي درمان و تسكين سردرد را بيان كرد و گفت: شايعترين علت سردرد كمبود آب است در نتيجه پيشنهاد مي‌شود ميوه‌هايي مثل هندوانه، موز و سيب مصرف شود.

به گزارش پایگاه 598 ، سروناز وحيدي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: بدن هر فردي به طور ميانگين از 60 درصد آب تشكيل شده است و به مصرف آب به ميزان بالا نياز دارد بنابراين كمبود آب شايع ترين علت سردرد است.


وي ادامه داد: مقادير زيادي از آب بدن از طريق ادرار و عرق كردن دفع مي شود در نتيجه در زمان روزه داري كه آب كافي به بدن نمي رسد بايد از راههاي ديگري جبران شود.

وحيدي افزود: پس روزه‌داران بايد با مصرف ميوه و سبزي هايي مثل كاهو، كلم و هويج كه آب زيادي دارند در سحر و افطار، آب مورد نياز بدن را تأمين كنند.

اين كارشناس تغذيه گفت: همچنين خوردن آب هندوانه، گرمك و طالبي در سحري و افطار براي جبران كمبود آب توصيه مي شود.

وحيدي گفت: از طرفي در ميان ميوه ها موز منبع خوبي براي رفع سردرد است. شربت آبليمو ، شير به صورت ولرم، گلاب، سيب نيز موثر هستند.

اين كارشناس تغذيه تصريح كرد: دم كرده ريحان و زنجبيل با عسل نيز معجون خوبي براي رفع سردرد است.


سردرد را با موز و سيب درمان كنيد
سردرد را با موز و سيب درمان كنيد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.