فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


ساعت 24-به جای صرف هزینه بالا و سردرگمی در انتخاب شامپوی مناسب از میان هزاران برند می‌توانید با ترکیبات گیاهی در خانه شامپویی منحصربه فرد با خواص درمانی بالا درست کنید.

برای تهیه این شامپوی خانگی که بیشتر عناصر تشکیل دهنده آن از عصاره گیاهان و ویتامین‌های ضروری بدن است به مواد زیر نیاز دارید:

 

عصاره گیاه گزنه به میزان 30 میلی لیتر، پانتنول( محلول آبی) به میزان 100 میلی لیتر- که قابل خرید از داروخانه‌ها است، قطره AD – محلول آبی – به میزان 30 میلی لیتر، ویتامین B2  یک ویال و

یک شامپو گزنه 750 میلی لیتری از برندهای گیاهی

 

باید تمامی مواد بالا را به همراه روغن کرچک به شامپوی گزنه اضافه و محلول نمایید.

 

این شامپو مانند یک داروی بسیار قوی می تواند به محافظت از پوست و موی سر فرد کمک کند و مانع از ریزش موی سر، تقویت و افزایش رشد موها شود.

 

از جمله خواص مواد بکار رفته در این شامپو می توان گزنه را نام برد که باعث تسریع گردش خون در پوست سر می‌شود.

 

پانتنول، نیز به حفظ عملکرد فولیکول‌های مو کمک کرده و به احیای مجدد سلول‌های پوست سر منجر می شود.

 

روغن کرچک، در جلوگیری از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در ریشه مو و پوست کف سر موثر است و همینطور دارای خواص ضد قارچی و باکتریایی است و می تواند التهاب های پوست سر را از بین ببرد.

 

ویتامین B کمپلکس برای تغذیه موها و کمک به حفظ استحکام موها بسیار موثر است.

 

پس از درست کردن شامپو در صورت نگهداری در دمای مناسب می توان تا چند ماه از آن استفاده کرد.

 

گفتنی است؛ قبل از هر بار استفاده باید آن را به خوبی تکان داد، روی پوست و موهای مرطوب چند دقیقه ماساژ داده و با آب ولرم شستشو داد.

باشگاه خبرنگاران

ساخت شامپوی خانگی ضد ریزش مو
ساخت شامپوی خانگی ضد ریزش مو

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.