فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- پرتقال ميوه ايي است از خانواده مرکبات با نام علمي Citrus sinensis که درخت آن هميشه سبز و ارتفاعش به ده متر نيز مي رسد.


خواص پرتقال , فوايد پرتقال , خاصيت پرتقالخواص پرتقال , فوايد پرتقال , خاصيت پرتقال

تاريخچه درخت پرتقال

پرتقال  ميوه ايي است از خانواده مرکبات با نام علمي Citrus sinensis که درخت آن هميشه سبز و ارتفاعش به ده متر نيز مي رسد. پرتقال درخت کوچکي است داراي برگ‌ هاي سبز و گل‌ هاي سفيد پوست پرتقال نارنجي رنگ، کمي ناصاف و ميوه آن بسته به انواع مختلف شيرين و ترش، زرد رنگ و يا قرمز مي‌باشد. پرتقال يکي از قديمي‌ ترين ميوه‌هايي است که بشر از آن استفاده مي کرده‌است و در حدود 500 سال قبل از ميلاد مسيح کنفوسيوس از آن نام برده‌است. در حال حاضر بيشتر از 200 نوع پرتقال در آمريکا کشت مي‌شود.پرتقال اوليه، کوچک، تلخ و پر از هسته بوده‌است که در اثر تربيت مهندسي ژنتيکي و همچنين انتخاب نوع بهتر و کود کافي درشت تر و شيرين تر شده‌است. پرتقال ابتدا از چين به هندوستان برده شده و سپس آنجا به نقاط ديگر دنيا راه يافت. ريشه پرتقال از جنوب شرقي آسيا (چين و هند) مي‌باشد و يک ميوه پيوندي است که در دوران باستان احتمالاً با پيوند نارنگي و پوميلو پرورش داده شد. نوع ايراني Persian Orange که ايتاليايي‌ها از قرن 11 ميلادي کشت آن را در جنوب اروپا رايج کردند تلخ بود و جاي خود را از قرن 15 ميلادي به نوع شيرين تر داد که تاجران کشور پرتغال از هندوستان وارد و کشت کردند. براي همين هم در بسياري از زبان‌ هاي دنيا (يوناني، ترکي، ايراني، عربي، بلغاري، گرجي و زبان جنوب ايتاليا) امروزه هنوز لغت ميوه پرتقال با کشور پرتغال تشابه اسمي دارد.

معروف‌ ترين گونه اصلاح شده پرتقال در دنيا تامسون ناول مي‌ باشد. بيروت، پايتخت لبنان نيز يکي از معروف ترين مکان‌ هاي پرورش آن درجهان مي‌باشد که پرتقال بيروتي آن نيز معروف است. پرتقال سرشار از ويتامين ث است. موسسه مبارزه با بيماري سرطان آمريکا چندين سال پيش در اثر مطالعات زياد دريافت که علت اينکه سرطان معده در آمريکا کمتر از نقاط ديگر است اين است که مردم آمريکا در تمام مدت سال پرتقال مصرف مي کنند . البته شايد علت آن وجود ويتامين C در پرتقال است .

خواص پرتقال , فوايد پرتقال , خاصيت پرتقالخواص پرتقال , فوايد پرتقال , خاصيت پرتقال

خاصيت پرتقال – عکس درخت پرتقال


خواص پرتقال براي کم خوني

«ويتامين C»‌ به افزايش جذب آهن در رژيم غذايي کمک مي کند. خصوصاً در افراد گياهخوار افزايش مصرف غذاهاي غني از «ويتامين C»‌ از قبيل مرکبات، براي کاهش خطر ابتلا به کمبود آهن که سبب کم خوني مي شود، ضروري است. پرتقال به طور خاص به دليل دارا بودن فولات براي پيشگيري از کم خوني ناشي از کمبود اسيد فوليک مفيد مي باشد.


خواص پرتقال براي جلوگيري از چاقي

مصرف پرتقال بهترين درمان چاقي است و با مصرف آن کمبود املاح بدن برطرف و مقاومت طبيعي بدن زياد مي‌شود. افرادي که چاق هستند، اگر رژيم پرتقال بگيرند، در رفع چاقي بسيار موثر است. در اين رژيم بايد چند روز پرتقال بخورند. براي معالجه چاقي و گرفتن رژيم لاغري، يک عدد پرتقال و 3 عدد ليمو را به برش‌هاي نازکي ببريد و آن را مدت 10 دقيقه در نيم ليتر آب بجوشانيد. 2 قاشق سوپ‌ خوري عسل را به آن اضافه کنيد و دوباره 5 دقيقه آن را بجوشانيد. بعد آن را صاف و بگذاريد سرد شود و هر روز 3 استکان کوچک از آن را ميل کنيد.


پرتقال مانع تخريب کلسترول

مطالعه بر روي جوامع سراسر دنيا نشان داده است که رژيم هاي غذايي سرشار از ويتامين C، به حفاظت در برابر بيماري هاي قلبي کمک مي کند. اين ويتامين از LDL  در برابر تخريب اکسيداتيو توسط راديکال هاي آزاد حفاظت مي کند. LDL  تخريب شده سبب انسداد شريان ها و ابتلا به بيماري هاي قلبي مي گردد.


پرتقال سرشار از ويتامين C

مقدار توصيه شده دريافت روزانه «ويتامين C»، براي خانم ها 75 ميلي گرم و براي آقايان 90 ميلي گرم است. متخصصان تغذيه که توصيه به دريافت «مطلوب تغذيه اي»‌ دارند، دريافت 400 ميلي گرم براي افراد بين 25 تا 50 سال و 800 ميلي گرم براي افراد بالاي 50 سال را دارند. پرتقال و آب آن نقش مفيدي در تأمين اين نيازمندي هاي روزانه «ويتامين C» ايفا مي کنند.


فوايد پرتقال براي سرماخوردگي

دريافت کافي «ويتامين C»‌ به کاهش شدت علايم سرما خوردگي و طول مدت آن کمک مي کند.


خاصيت ضد سرطاني پرتقال

پرتقال و‌ آب آن سرشار از ماده مغذي گياهي هسپريتين (hesperitin) هستند. در تحقيقات آزمايشگاهي، عصاره هيسپريتين سبب مهار رشد سلول هاي سرطاني سينه و تشکيل تومور شده است. هسپريدين (يکي از انواع هسپريتين) به پيشگيري از بروز سرطان حفره دهاني کمک مي کند. پوست پرتقال داراي مواد مغذي گياهي به نام نوبيلتين و تنجرتين است که سبب متوقف کردن حملات سلول هاي سرطاني مي شود. آب پرتقال سرشار از ماده مغذي گياهي ليمونوئيد است که آن هم داراي خواص ضد سرطاني مي باشد.


مصرف پرتقال براي بسته نشدن لوله عصبي در جنين

پرتقال داراي فولات است که به همراه قرص هاي اسيد فوليک به پيشگيري از بروز اسپينا بيفيدا (بسته نشدن لوله عصبي) در جنين کمک مي کند. لذا به مادران باردار مصرف منابع اسيد فوليک از جمله پرتقال توصيه مي شود.


فوايد پرتقال براي آب مرواريد

عدسي هاي چشم انسان به طور طبيعي حاوي مقادير بالايي از «ويتامين C»‌  مي باشد. افرادي که کمتر از 125 ميلي گرم «ويتامين C»‌ در روز مصرف مي کنند، 4 برابر بيشتر با خطر ابتلا به آب مرواريد، در مقايسه با افرادي که بيش از 500 ميلي گرم در روز مصرف دارند، مواجه مي باشند. بنابراين مصرف مرکبات به حفاظت از عدسي ها در برابر آب مرواريد کمک مي کند.


خواص پرتقال براي سنگ کليه

آب پرتقال بهتر از ساير آب ميوه مرکبات از تشکيل مجدد سنگ‌هاي کليه جلوگيري مي‌کند. سنگ کليه زماني تشکيل مي‌شود که املاح معدني و ساير مواد موجود در ادرار به هم پيوسته به صورت رسوب درآيد. اين بيماري بسيار دردناک و ناراحت‌کننده است و عود مي‌کند. با تغييرات غذايي مي‌توان تا حدي از تشکيل مجدد اين سنگ‌ها جلوگيري کرد همان طور که سيترات پتاسيم عمل مي‌کند اما بسياري از افراد تحمل سيترات پتاسيم را ندارند چرا که اثرات جانبي گوارشي در پي دارد. اين افراد بيشتر سيترات را از منابع غذايي‌شان به دست مي‌آورند و يکي از منابع مهم آن آب ميوه‌هايي مثل آب ليمو، گريپ‌فروت و آب پرتقال است. در ميان اين آب ميوه‌ها، آب پرتقال بيش از همه سطوح سيترات را در ادرار بالا مي‌برد. اين به معني کاهش کريستاليزه شدن اسيد اوريک و اکسالات کلسيم و لذا کاهش تشکيل سنگ است.


خواص پوست پرتقال

اضافه کردن پرتقال به رژيم غذايي يک راه عالي براي بهبود عطر و طعم است، اما آيا مي دانستيد که در واقع  پوست پرتقال فوايد زيادي دارد؟ اکثر مردم به راحتي پرتقال  را مي خورند و پوست  آن را دور  مي اندازند، اما آنها نمي دانند مهمترين ويتامين آن در پوستش است. دفعه بعد که  پرتقال خورديد پوست آن را دور نريزيد حداقل در سالاد بريزيد. هسپريدين يک آنتي اکسيدان موجود در پرتقال است در پوستش  به مقدار زيادي وجود دارد. هسپريدين به محافظت از قلب  کمک کرده  فشار خون ر ا کاهش داده  و  سطح کلسترول را تنظيم مي کند. پوست پرتقال را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد تا بدين طريق هسپريدين  بدن افزايش يابد. فيبر يک جزء ضروري براي داشتن  سيستم گوارشي سالم است و پوست پرتقال حاوي مقادير بالايي  فيبر است.  پوست پرتقال  به کاهش يبوست کمک ميکند. و باعث مي مي شود روده ها سالم بمانند بسياري از مردم توسط پوست پرتقال خماري را درمان مي کنند . پوست پرتقال را در آب جوش به مدت 20 دقيقه، بريزيد کمي نمک زده وقتي سرد شد بنوشيد براي کمک به برونشيت،  پوست پرتقال را در يک ليوان،  آب گرم،  بريزيدو در طول روز آن را بنوشيد. فيبر بالا،  مواد مغذي موجود در آن به کاهش وزن کمک مي کند پوست پرتقال اشتها را کاهش ميدهد نوشيدن چاي  پوست پرتقال  قبل از وعده هاي غذايي به کاهش اشتها بسيار کمک ميکند. پوست پرتقال  براي کاهش التهاب مزمن در بدن، و پيشگيري از بيماري هاي قلبي، ورم مفاصل، و سرطان کمک مي کند. اگر دهان بد بو شود، دهانشويه و آدامس را فراموش کنيد. در عوض،  يک تکه  پوست پرتقال بجويد


نگاهي کوتاه به خواص پرتقال

# براي برطرف کردن چين و چروک صورت وشادابي آن قسمت خوراکي پرتقال را روي صورت بماليد و بعد از  دقيقه با آب بشوئيد . # له شده پوست پرتقال به عنوان مرهم براي اگزما و ناراحتي هاي ديگر پوستي مصرف مي شود. # هر روز دو تا سه ليتر آب پرتقال را به مرور بنوشيد، مدر و نرم کننده است، خون را تصفيه مي کند# سنگ کيسه صفرا را از بين مي برد، اشتها آور است و مقوي معده و باد شکن و ضد اسپاسم و آرام بخش است
# اسهال صفراوي را قطع مي کند
# ضد سم و ضد ويروس و مهار کننده سرطان است.

# آب جوشانده پوست پرتقال را بنوشيد، سرماخوردگي را برطرف و براي رفع سوء هاضمه مفيد است. # مقداري از پوست پرتقال را بجوشانيدو آب آن را دور بريزيد و در ظرفي مقداري قند يا شکر و يک ليتر آب بريزيد و پوسته ها را در آن انداخته و پس از 20 دقيقه جوشانده در بشقاب ريخته تا سرد شود و قبل از صبحانه آب آن را بخوريد# ضد سم و مقوي است و يبوست معده را برطرف مي کند. # هر روز پوست تازه پرتقال را به صورت بماليد، کک و مک صورت را برطرف مي سازد.

گواتر را درمان مي کند
# اسانس پرتقال ضد عفونت هاي ميکربي است .
# پرتقال مقوي معده و ضد گاز معده است .
# پرتقال ضد سم ، ادرار آور و نرم کننده سينه و ضد استفراغ است .
# هر روز پوست پرتقال را با پوست ليمو مخلوط کرده بکوبيد و از خارج بر روي موضع گواتر بماليد.
# نوشيدن دم کرده شکوفه هاي پرتقال آشفتگي را برطرف مي سازد، براي دل پيچه مفيد است.مسکن و آرامبخش است.
# اگر چند دانه ميخک را در پرتقال فروکنيد  ترکيبي مي شود براي از بين بردن بيد به همين جهت در قفسه هاي لباس اگر چند دانه پرتقال را به همين ترتيب تهيه کنيد و بگذاريد.به کلي ريشهٔ بيد را خواهد کند.
# دانشمندان سوئدي کشف کرده اندکه خوردن پرتقال ازسرطان لوزالمعده جلوگيري مي کند .
# خوردن پرتقال کلسترول را پائين مي آورد .
# پوست سفيد پرتقال و ورقه هاي نازک بين قسمت هاي داخل پرتقال بهترين دارو براي کاهش کلسترول خون است .
# جوشانده برگهاي پرتقال براي شست وشوي ورم ها و کاهش درد مفيد است .
# خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است .
# پرتقال خون را تميز مي کند .
# براي برطرف کرده چين و چروک صورت وشادابي آن قسمت خوراکي پرتقال را روي صورت بماليد و بعد از  دقيقه با آب بشوئيد .
# از پرتقال براي کم کردن وزن مي توانيد استفاده کنيد
# پرتقال گرچه اسيدي است ولي خاصي قليايي به بدن مي دهد و براي کسانيکه گوشت زياد مصرف مي کنند و بدنشان اسيدي شده است مفيد است .
# جوشانده برگ هاي پرتقال براي شست و شوي وَرم ها و کاهش درد مفيد مي دانند.
# پوست سفيد پرتقال و ورقه هاي نازک بين قسمت هاي داخل پرتقال بهترين دارو براي کاهش کلسترول خون است.
# مصرف زياد پرتقال علاوه بر پيشگيري از سرطان معده در پيشگيري از انواع ديگر سرطان ها نيز مؤثر خواهد بود.
# روزي يک عدد پرتقال ميل کنيد تا سالم و جوان مانده و بدني قوي داشته باشيد.
# پرتقال شيرين يا ترش هر دو داراي کلسيم، فيبر، ويتامين C است واز مزاياي متعددي برخوردار است.
# هر  گرم پرتقال داراي  کيلوکالري، مملو از فيبر و  ميلي گرم کلسيم است که سه چهار برابر بيشتر از ساير ميوه هاست.
# اسيدهاي آلي اين ميوه کمک به جذب آسان تر کلسيم مي کند،  گرم پرتقال به طور متوسط داراي  ميلي گرم ويتامين C است.
# پرتقال مقوي معده و ضد گاز معده است.
# براي لطافت و زيبايي پوست به کار مي رود.
# اگر پوست خشک شده پرتقال را داخل بخاري بياندازيد بوي بد سيگار را از بين مي برد.
# از پرتقال براي رژيم مناسب لاغري مي توانيد استفاده کنيد .
# جوشانده برگهاي پرتقال براي شست وشوي ورم ها و کاهش درد مفيد است .
# پوست سفيد پرتقال و ورقه هاي نازک بين قسمت هاي داخل پرتقال بهترين دارو براي کاهش کلسترول خون است .
# رقيق کننده خون است و به همين علت بهترين راه براي از بين بردن جوش صورت مي شود استفاده کرد.
# پرتقال ضد سم ، ادرار آور و نرم کننده سينه و ضد استفراغ است .
# پرتقال از سرطان لوزالمعده جلوگيري مي کند .
# خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است .
# آب پرتقال در کودکان يک ساله سبب تسريع در آمدن دندانها مي شود.
# کساني که سرما خورده اند بايد روزي سه عدد پرتقال بخورند.
# پرتقال خون را تميز مي کند .
# براي برطرف کرده چين و چروک صورت وشادابي آن قسمت خوراکي پرتقال را روي صورت بماليد و بعد از  دقيقه با آب بشوئيد .
# پرتقال گرچه اسيدي است ولي خاصي قليايي به بدن مي دهد و براي کسانيکه گوشت زياد مصرف مي کنند و بدنشان اسيدي شده است مفيد است .
# اسانس پرتقال ضد عفونت هاي ميکربي است .
پرتقال مقوي معده و ضد گاز معده است .
# پرتقال ضد سم ، ادرار آور و نرم کننده سينه و ضد استفراغ است .
# جوشانده برگهاي پرتقال براي شست وشوي ورم ها و کاهش درد مفيد است .
# براي استفاده بيشتر از مواد غذاي پرتقال بهتر است که پوست زردرنگ آنرا بگيريد و با پوست سفيد و پره هاي داخل آن بخوريد زيرا در پوست سفيد آن مواد معدني زيادي وجود دارد که اثر اسيد موجود در پرتقال را خنثي مي کند .
# خواص گفته شده فقط منحصربه پرتقال رسيده مي باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاهها و سوپر مارکت ها اين خواص را ندارند .
# براي داشتن پوستي زيبا و جذاب از آنتي اکسيدان ها و انواع ويتامين ها بايد استفاده کنيم ،پرتقال سرشار از انتي اکسيدان است،مخصوصا پرتقال خوني ،املاح موجود در اب پرتقال براي درمان انواع بيماريهاي پوستي نيز مفيد است
# دانشمندان سوئدي کشف کرده اندکه خوردن پرتقال ازسرطان لوزالمعده جلوگيري مي کند .
# خوردن پرتقال کلسترول را پائين مي آورد .
# پوست سفيد پرتقال و ورقه هاي نازک بين قسمت هاي داخل پرتقال بهترين دارو براي کاهش کلسترول خون است .
# خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است .
اسانس پرتقال را براي ضد عفوني کردن بکار مي برند .
# نرم کننده سينه، در فواصل غذاهاي روزانه ميل شود.
# اگر شام فقط پرتقال بخوريد آرام بخش خوبي خواهد بود# همراه چند عدد خرما.
# پرتقال خون را تصفيه مي کند و تشنگي را فرو مي نشاند.
# آب پرتقال براي ناراحتي صفرايي مفيد است.
# تخم پرتقال له کرده را بصورت ماسک شبها روي پوست بگذاريد چين و چروک پوست را برطرف مي کند.
# اسانس پرتقال مسکن خوبي براي دردهاي نقرس و رماتيسم مي باشد.
# تخم بوداده و سرخ شده پرتقال محرک است.
# پرتقال از سرطان معده جلوگيري مي کند. دو ساعت بعد از غذا ميل شود.
# پرتقال کاهش دهنده کلسترول است (شب بعنوان شام).
# کساني که مي خواهند کلسترولشان پايين آيد بهتر است که پرتقال را با گوشت و پي و ورقه هاي نازک بين آن ميل کنند.
# آب پرتقال باعث عدم پيدايش سرطان مي شود.
# آب پرتقال به اضافه عسل يک نوشيدني خوبي است براي کساني که درد مفاصل دارند.
# افراد مسلول از خوردن آب پرتقال فراموش نکنند.
# پرتقال ميوه خوبي براي کساني که ديابت دارند، مي‎باشد.
# براي استفاده بيشتر از مواد غذاي پرتقال بهتر است که پوست زردرنگ آنرا بگيريد و با پوست سفيد و پره هاي داخل آن بخوريد زيرا در پوست سفيد آن مواد معدني زيادي وجود دارد که اثر اسيد موجود در پرتقال را خنثي مي کند .
# خواص گفته شده فقط منحصربه پرتقال رسيده مي باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاهها و سوپر مارکت ها اين خواص را ندارند .
# اسانس پرتقال را براي ضد عفوني کردن بکار مي برند .
# براي کساني که در اثر مصرف زياد گوشت و پروتئين خون خود را مسموم کرده اند هيچ چيز بهتر از پرتقال و مرکبات نيست.
آب پرتقال براي درمان بيماريهاي عفوني چون سفليس، سوزاک، آبله، سرخک، مخملک، تيفوس، تب زرد و جوشهاي صورت بسيار مفيد است.
# پرتقال درمان کننده يبوست مخصوصاً در کودکان مي باشد
# کساني که آسم دارند اگر هر روز پرتقال يا آب پرتقال مصرف کنند بيماري آنها کاهش مي يابد
# کساني که کوليت دارند اگر رژيم غذايي بگيرند پرتقال به زودي بيماري آنها را رفع خواهد کرد
# براي درمان رماتيسم پرتقال با آلو يا سيب درختي و انجير ميل شود.
# کساني که ترشي زياد معده دارند اگر از پرتقال به عنوان غذا استفاده کننده خوب مي شوند.
# پرتقال کرم روده را از بين مي برد.
پرتقال پائين آورنده تب است.
# پرتقال اخلاط و فضولاتي که در ريه ، گلو و حنجره جمع شده اند خارج مي کند.
# پرتقال ادرار آور است در نتيجه کليه ها، مثانه، پروستات و مجراي کليه و مثانه را خوب شستشو مي دهد.
# پرتقال باعث تقويت معده مي شود# در فواصل غذا ميل شود.
پرتقال دندانها را تقويت مي کند.
# پرتقال سنگ ريزه و شنهايي را که در بدن وجود دارد آب کرده و از رسوب آنها در اعضاي مختلف بدن جلوگيري مي کند.
# پرتقال به اشخاص کم خون اشتها مي دهد و بخاطر ويتامين ث باعث رفع کم خوني مي گردد.
# پرتقال تقويت کننده مغز و سيستم اعصاب است.
# پرتقال خواب آور و آرام کننده قلب و مرکز مغز مي باشد.
# کساني که مي خواهند ناخنهاي سالم، موهاي زيبا، دندانهاي براق و استخوانهاي محکم داشته باشند خوردن پرتقال را فراموش نکنند.
# کساني که از سرفه رنج مي برند پرتقال را همراه عسل بخورند# (يک پرتقال و يک قاشق عسل)
# کساني که معده آنها با پرتقال سازگاري ندارد آن را همراه عسل بخورند.
# کساني که وزن زياد دارند اگر رژيم پرتقال بگيرند مفيد است يعني هر  ساعت يک عدد پرتقال به عنوان غذا به مدت  روز بخورند.
# کساني که مي خواهند هميشه جوان بمانند خوردن پرتقال را فراموش نکنند.
# پرتقال تصفيه کننده خون و پاک کننده کليه ها مي باشد.
# کساني که يبوست دارند پوست يک عدد پرتقال را به مدت نيم ساعت بجوشانند و آب آن را بيرون ريخته سپس مجدداً همان پوست را با يک ليتر آب و  گرم شکر به مدت  دقيقه بجوشانند و صبح ناشتا يا سه ساعت بعد از شام يک ليوان ميل کنند.
# دم کرده برگ درخت پرتقال بي خوابي را برطرف مي کند  گرم برگ پرتقال در  سي سي آب به مدت  دقيقه دم کرده با عسل شيرين ميل شود.
# کساني که ميگرن دارند از دم کرده برگ پرتقال به روش  دم کرده ميل کنند.
# براي کساني که سرما خورده اند آب يک عدد پرتقال را با آب جوش مخلوط نموده با يک قاشق عسل ميل کنند.
# مادراني که نمي خواهند کودکانشان دچار راشيتيسم و کمبود ويتامين ث شوند خوب است دردوران بارداري از پرتقال فراموش نکنند و به کودک هم پرتقال بدهند.
پرتقال براي درمان رماتيسم، نقرس، تصلب شرائين، چاقي، واريس، عرق النساء و درد کليه مفيد است.
# پرتقال در پرورش اندام و رشد ماهيچه ها بسيار مفيد است.
# پرتقال از فلج کودکان و سستي و کهولت بزرگسالان جلوگيري مي کند.
# براي رشد و نمو استخوان ها و استحکام دندان ها پرتقال مفيد است.
# براي بيماراني که از داروهايي که حاوي کورتون است استفاده مي کنند براي جلوگيري از عوارض آن بهتر است پرتقال بخورند.
# طبع پرتقال سرد و خشک است.
# کساني که مي خواهند لاغر شوند هر صبح پرتقال ميل کنند.
# پرتقال زياد کننده اسپرم است.
# اگر مي خواهيد از عمر طولاني برخوردار شويد پرتقال را همراه عسل بخوريد.
# پرتقال باعث پيش گيري از آب مرواريد مي شود.
# مالش پوست پرتقال به صورت کک و مک را از بين مي برد ابتدا پوست پرتقال را بماليد سپس با گوجه فرنگي.
# کساني که سياتيک دارند روزانه  تا  عدد پرتقال ميل کنند.
# پرتقال با گوشت و ماهي سازگار نيست ،  ساعت بعد از خوردن ماهي خورده شود.
# از جوشانده پوست پرتقال براي آرام کردن سرفه مي توان استفاده کرد آب اول آن را بيرون ريخته سپس با آب تازه مي جوشانيم و با عسل ميل شود.
# کساني که ناراحتي صفراوي دارند از پرتقال فراموش نکنند.
# تخم پرتقال را له کرده و روي صورت بمالند براي رفع چين و چروک مفيد است.
دم کرده گل ها و شکوفه هاي پرتقال مسکن و آرام بخش است و سوء هاضمه را برطرف مي کند.
# پرتقال همراه با نمک دفع کننده کرم است.
# پي و ورقه هاي نازک بين پرتقال از کلسترول جلوگيري مي کند.
# سعي کنيد پرتقال را در فواصل غذا هاي روزانه بخوريد


 

 

خواص درماني پرتقال  –  آب پرتقال


 روش استفاده از پرتقال

براي استفاده بهتر از مواد غذايي پرتقال، پوست زرد آن را بگيريد و پوست سفيد و پره هاي داخل آن را بخوريد زيرا در پوست سفيد آن مواد معدني زيادي وجود دارد که اثر اسيدي پرتقال را خنثي مي کند. با پرتقال شيرين يا ترش مي توانيد مربا، ژله، شربت يا حتي سس پرتقال درست کنيد که تمام آنها بسيار لذيد هستند حتي سس پرتقال طعم دهنده خوبي براي خوراک هاست و در خورش ها نيز مي توانيد استفاده کند، خلال پوست پرتقال را مي توان در خوراک ها استفاده کرد. توجه داشته باشيد پرتقال خوب نبايد لک هاي قهوه اي داشته باشد. در کنار انواع غذاهاي گوشتي، به منظور افزايش جذب آهن غذا، از پرتقال يا آب آن استفاده کنيد، خصوصا افزودن آب پرتقال به مرغ آب پز بسيار طعم خوبي به غذا خواهد داد. داخل کيک، ميلک شيک (مخلوط با شير) و انواع شربت از پرتقال استفاده کنيد. به علاوه از آن در تهيه مارمالاد مي توانيد استفاده نماييد. نوشيدن روزانه يک ليوان آب پرتقال بهتر از ساير انواع مرکبات در پيشگيري از تشکيل مجدد سنگ کليه موثر است.

فوايد ، خواص دارويي و درماني پرتقال
فوايد ، خواص دارويي و درماني پرتقال

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.