فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان  به نقل از ایسنا، جنگل ابر یکی از جنگل‌های هیرکانی است که در نوار جنوبی دریای خزر واقع شده‌اند و کهن‌ترین جنگلهای کره زمین هستند. همچنین جنگل ابر اکوتن یا مرز میان بند دو اکوسیستم نیمه بیابانی و جنگلی است که کل گونه‌های گیاهی این دو اقلیم در آن وجود دارد. این جنگل در دو منطقه کم ارتفاع و بلند واقع شده که به این دلیل توده بزرگی از ابر در نزدیکی درختان آن تشکیل می‌شود و به همین خاطر به "جنگل ابر" معروف شده‌ است.

در سال‌های اخیر اقدامات متعددی باعث آسیب زیاد به جنگل ابر شده که می‌توان به این موارد اشاره کرد. قطع کنترل نشده درختان بین سال‌های 1356 تا 1358، چرای بی رویه دام، ورود بی رویه و نا به ‌سامان گردشگر و طرح احداث جاده روستای ابر به علی آباد کتول که از میان این جنگل می‌گذرد.

جنگل ابر + تصاویر
جنگل ابر + تصاویر

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.