فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

خبرگزاري آريا-معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي کهگيلويه و بويراحمد از برداشت گياه استويا نخستين بار در هفت هکتار از مزارع شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاري آريا، شهرام عسکري افزود: گياه دارويي استويا در شهرهاي شمالي ايران کشت مي شودکه شهرستان باشت در جنوب کهگيلويه و بويراحمد هم شرايط آب و هوايي خاص رويش اين گياه را دارد. 

وي ادامه داد: اين گياه دارويي بين 250 تا 400 برابر قند شيريني دارد اما شيريني آن به علت جذب نشدن براي ساخت داروهاي ديابت کاربرد دارد.
عسکري گفت: کشت گياه استويا در مزارع اين شهرستان براي بيش از 20 نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد کرده است.
وي پيش بيني کرد، در هر هکتار به طور ميانگين بيش از سه تن گياه استويا برداشت شود.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي کهگيلويه و بويراحمد افزود: با توجه به اينکه اين گياه به آب، زياد نياز ندارد مي تواند جايگزين مناسبي براي محصولات آب بر باشد.
عسکري ادامه داد: از هر بوته استويا 50 گرم برگ خشک توليد و درسال اول در 2 مرحله و سال دوم و سوم در سه مرحله برداشت مي شود.
استويا که به نعناع عسلي معروف است به عنوان قند بدون ضرر، مصارف خانگي و پزشکي دارد.
شهرستان 24 هزار نفري باشت در 110 کيلومتري ياسوج قرار دارد.
برداشت گياه استويا از مزارع شهرستان باشت
برداشت گياه استويا از مزارع شهرستان باشت

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.