فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

نیلوفر سفید و پرستوی دریایی بعنوان گونه های گیاهی شاخص آب بندان گیلده هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، آب‌بندان گیلده به مساحت 7 هکتار در شهرستان شفت واقع شده است.

این آب‌بندان به‌علت تنوع زیستی گیاهی و جانوری و خصوصاً گیاهان آبزی شناور، زیستگاه مناسبی را برای انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی فراهم‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، پرستوی دریایی از گونه‌های شاخص این آب‌بندان است که بر روی گیاهان آبزی شناور لانه‌گذاری می‌کند.

به گزارش این اداره‌کل پیش‌بینی می‌شود تعداد لانه‌ها به 150 عدد لانه و 300 قطعه پرستوی دریایی آماده برای تخم‌گذاری و جوجه‌آوری شود.

نیلوفر سفید به‌عنوان یکی از گونه‌های گیاهی شاخص این آب‌بندان است.

فاصله آب‌بندان گیلده تا شهر رشت و فومن کمتر از 15 کیلومتر است. این آب‌بندان محلی برای ذخیره آب برای شالیزار های روستای گیلده پائین است. شالیزارها ، استخرهای پرورش ماهی و شمار کمی خانه روستایی در حواشی تالاب قرار دارد.

تنوعی از گیاهان آبزی شامل نیلوفر سفید، تی، لویی، جگن، علف هفت‌بند و علف در آب‌بندان بخش شرقی و علف در بخش جنوبی آب‌بندان غربی از جمله گونه‌های گیاهی این آب‌بندان هستند.

از جانوران مهره‌دار این تالاب می‌توان به مار آبی، لاسرتای شکم سبز و  لاک‌پشت برکه‌ای اروپایی را می‌توان اشاره کرد. هم‌چنین دوزیستانی مانند قورباغه معمولی، قورباغه درختی و از مهم‌ترین پستانداران این تالاب می‌توان به شغال، گربه‌جنگلی، راسو، خارپشت اروپایی وخفاش لب کوتاه اشاره کرد.

نیلوفرهای سفید گیلده میزبان 300قطعه پرستوی دریایی
نیلوفرهای سفید گیلده میزبان 300قطعه پرستوی دریایی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.