فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

يک‌چهارم فنجان گردو 100 درصد نياز روزانه بدن به اسيدهاي چرب امگا 3 را تأمين کرده و ميزان زيادي مس، منگنز، ماليبدنم و بيوتين وارد بدن مي‌کند. در ادامه به برخي از خواص شگفت‌انگيز گردو اشاره کرده‌ايم که باعث مي‌شود هم زندگي بهتري داشته باشيد و هم وزن خود را کاهش دهيد.


1. گردو به خواب کمک مي‌کند
اگر کم مي‌خوابيد، جوان مي‌ميريد. اگر زياد مي‌خوابيد، باز هم جوان مي‌ميريد. طبق يک تحقيق، گردو شما را از اين وضعيت نجات مي‌دهد. گردو حاوي ملاتونين است؛ ترکيبي که از طريق انتقال پيام‌هايي در مورد چرخه روشني و تاريکي به بدن کار مي‌کند. در واقع ما اين چرخه را از طريق خوردن گردو ايجاد مي‌کنيم؛ زيرا با مصرف گردو ملاتونين خون افزايش مي‌يابد و باعث مي‌شود خوابي راحت داشته باشيم.

2. گردو به شما آرامش مي‌دهد
گردو فشارخون را کاهش مي‌دهد. طبق يک تحقيق، هم گردو هم روغن گردو فشارخون را کاهش مي‌دهد و عکس‌العمل فشارخون به استرس را تحت کنترل مي‌گيرد. گردو سرشار از فيبر، آنتي‌اکسيدان، اسيدهاي چرب اشباع‌نشده و به ويژه نوعي اسيد چرب امگا 3 به نام  ALA  است. اين‌ها مواد مغذي هستند که باعث مي‌شود گردو خواص ضداسترس داشته باشد.

3. گردو به فرايند يادآوري کمک مي‌کند
طبق يک تحقيق، موش‌هايي که گردو نخورده بودند، دچار ضعف عملکردي در حافظه، يادگيري و کنترل‌هاي احساسي و فيزيکي شدند. علت؛ وجود ويتامين اي و فلاونوئيدهاي موجود در گردو بود که به از بين رفتن مواد شيميايي راديکال‌هاي آزاد که باعث بروز زوال عقل مي‌شوند، کمک مي‌کرد.

4. گردو با سرطان مقابله مي‌کند
در يک تحقيق به مدت 18 هفته به موش‌ها گردو دادند. تومورهاي پروستات اين موش‌ها در مقايسه با گروه کنترل بسيار کوچک‌تر بودند وبا سرعت کمتري رشد مي‌کردند. طبق اين تحقيق گردو رشد سرطان پروستات موش‌ها را 30 الي 40 درصد کاهش داد. ميزان گردويي که به اين موش‌ها مي‌دادند معادل 68 گرم گردو براي انسان‌ها بود.

5. گردو به کنترل ديابت کمک مي‌کند
چربي موجود در گردو احتمال ابتلا به مشکلات جدي مرتبط با ديابت نوع 2 مانند بيماري‌هاي کليوي را کاهش مي‌دهد.

6. گردو شما را لاغر مي‌کند
تحقيقات نشان دادند افرادي که در رژيم غذايي خود از مغز ميوه بيشتري بهره مي‌برند، اندازه دور کمرشان بيشتر کاهش مي‌يابد. بخشي از اين موضوع به احساس سيري ناشي از مصرف گردو برمي‌گردد.

7. گردو به سلامت قلب کمک مي‌کند
گردو حاوي آنتي‌اکسيدان‌ها و اسيدهاي چرب امگا 3 است که احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را به ميزان چشمگيري کاهش مي‌دهد.

8. گردو با بيماري‌ها مقابله مي‌کند
آنتي‌اکسيدان‌ها به کنترل روند پيري کمک مي‌کنند. خوشبختانه گردو حاوي چند آنتي‌اکسيدان کمياب است.

9. گردو در فرآيند توليدمثل مؤثر است
طبق يک تحقيق، گردو بر روي سلامت باروري مردان تأثير مثبت دارد.
با خواص شگفت‌انگيز گردو آشنا شويد
با خواص شگفت‌انگيز گردو آشنا شويد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.