فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

خبرگزاري آريا- چاي نعنا يکي از بهترين دمنوش هاي گياهي در طب سنتي است که خوردن چاي نعنا مي تواند حافظه انسان را تا حد زيادي تقويت کند و قدرت تمرکز را بالا مي برد.

چاي نعنا يکي از بهترين دمنوش هاي گياهي در طب سنتي است که خوردن چاي نعنا مي تواند حافظه انسان را تا حد زيادي تقويت کند و قدرت تمرکز را بالا مي برد. در واقع محققان به طور علمي تأثير محرکي نعنا فلفلي و اثرات آرامش بخشي بابونه را به اثبات رساندند.

 رابطه تان با انواع چاي ها و دمنوش ها چگونه است؟ آيا خودتان را فقط به نوشيدن چاي و قهوه محدود کرده ايد؟ اگر جوابتان مثبت است بايد بدانيد که چاي ها و دمنوش هاي ديگر نيز براي سلامتي تان مفيد هستند، به خصوص اگر به بهبود عملکرد حافظه تان فکر مي کنيد. براي تقويت حافظه تان چاي نعنايي درست کنيد و به آن رزماري بزنيد.

 نتايج پژوهشي که در British Psychological Society به چاپ رسيده است نشان مي دهد که چاي نعنا و رزماري براي بهبود حافظه مفيد است.

 محققان دانشگاه نورتومبرياي انگليس روي 180 شرکت کننده، بررسي هايي انجام دادند. آن ها به گروهي از شرکت کننده ها، چاي نعنايي به گروهي ديگر چاي بابونه و به گروه آخر آب گرم دادند.

 شرکت کننده هاي اين پژوهش قبل از مصرف نوشيدني ها به پرسشنامه هايي جواب دادند. بعد از 20 دقيقه از مصرف نوشيدني ها حافظه ي افراد و عملکرد ذهني آن ها مورد بررسي قرار گفت.

 حافظه با مصرف چاي نعنا و عطر رزماري تحريک مي شود
محققان متوجه شدند که چاي نعنايي به طور چشمگيري باعث بهبود عملکرد حافظه ي طولاني مدت و قدرت تمرکز مي شود. حال اين که اين اتفاق در افرادي که چاي بابونه يا آب خورده بودند مشاهده نشد.

 چاي بابونه در مقايسه با چاي نعنايي و آب باعث کند شدن حافظه و کاهش سرعت عمل آن مي شود.

 در واقع محققان به طور علمي تأثير محرکي نعنا فلفلي و اثرات آرامش بخشي بابونه را به اثبات رساندند.

 محققان همچنين اثرات روغن رزماري را روي حافظه ي افراد بالاي 65 سال مورد بررسي قرار داده و مشاهده کردند که عطر رزماري باعث بهبود حافظه اين افراد مي شود. به طوري که بهتر مي توانند کارهاي روزمره را به خاطر داشته و در ذهنشان مرور کنند.

 در واقع نتايج اين بررسي نشان داد که عطر عصاره ي روغني رزماري مي تواند باعث بهبود عملکرد ذهني افراد بزرگسالي که از وضعيت سلامت خوبي برخوردار هستند شود.

 براي نخستين بار هست که تأثير اين گياهان در سلامت افراد بالاي 65 سال اثبات شد است.

چاي نعنا بهترين دمنوش گياهي براي تقويت حافظه
چاي نعنا بهترين دمنوش گياهي براي تقويت حافظه

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.