فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تولید حدود 6000 تن هسته‌های اولیه بذر طی سال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان‌شمالی، اسکندر زند در جمع خبرنگاران در بجنورد با اشاره به اینکه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شش حوزه مهم فعالیت می‌کند، گفت: تحقیقات، آموزش، ترویج، تولید محصول فن‌آورانه، تولید سم، کود، بذر و تولید ذخایر ژنتیکی گیاهی و دامی از فعالیت‌های مهم این سازمان است.


وی افزود: در این سازمان 20 مرکز تحقیقاتی متمرکز شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه تولید هسته اولیه بذور و نهال یکی از اقدامات مهم این سازمان است، ادامه داد: با توجه به بروز خشکسالی و تنش‌های ناشی از آن در حوزه تولید محصولات کشاورزی به دنبال آن هستیم تا ارقامی مقاوم به این تنش‌ها را تولید کنیم. از سوی دیگر نیز شاهد افزایش میزان تولید باشیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سالانه حدود 20 میلیون نهال نیز توسط این سازمان تولید می‌شود.

به گفته زند، سالانه حدود 500 هزار تن بذور نیز توسط این سازمان گواهی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از گلایه‌های محققان مرکز تحقیقات کمبود اعتبار برای انجام طرح تحقیقاتی است، اظهار کرد: سهم اعتبارات تحقیقاتی در کل کشور اندک است و مختص این سازمان نیست اما میزان این اعتبارات در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته است.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.