فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  



سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی، عنوان کرد: با مصرف روزانه یک هویج متوسط می‌توان از بروز مشکلات عصبی و کاهش آب بدن پیشگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر احمدرضا درستی در گفت‌و‌گو با آنا با بیان اینکه به تمام افراد توصیه می‌شود روزانه یک هویج متوسط مصرف کنند، گفت: هویج دارای میزان بالایی فیبر و آنتی اکسیدان است به همین دلیل مصرف آن موجب کاهش مشکلات اعصاب از جمله سردرد می‌شود.

وی افزود: مصرف روزانه یک هویج متوسط موجب تامین آب مورد نیاز بدن نیز می‌شود به همین دلیل فرد طی روز به خصوص در زمان افزایش دمای هوا کم‌تر احساس گرما می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی، در ادامه تصریح کرد: به کودکان و افراد میانسالی که قادر به جویدن هویج نیستند توصیه می‌شود هویج را به صورت رنده شده و همراه با سالاد مصرف کنند.

درستی خاطرنشان کرد: مصرف هویج هم‌چنین منجر به افزایش جذب ویتامین A می‌شود به همین دلیل مصرف آن در کودکان ضروری است.

وی در پایان عنوان کرد: حرارت موجب از دست رفتن خواص هویج نمی‌شود به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود در سوپ‌های خود به مقدار فراوان هویج استفاده کنند.


سلامت نیوزروزانه یک عدد هویج مصرف کنید
روزانه یک عدد هویج مصرف کنید
روزانه یک عدد هویج مصرف کنید

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.