فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا-هرچند نوشيدن برخي آبميوه ها بخصوص فالوده طالبي در تابستان بسيار دلچسب است اما اگر احتياط نشود مي تواند عوارضي را ايجاد کند.


به گزارش خبرگزاري آريا ،پيام فرحبخش متخصص تغذيه گفت: اين ميوه از خانواده ميوه هاي تابستاني خربزه، ملون، دستنبو و تيل است که همگي خواص مشابهي را دارند.

وي افزود: ميوه‌هاي آبداري چون طالبي براي فصل تابستان بسيار مناسب هستند و به صورت فالوده، آبميوه يا ميوه معمول استفاده مي شوند.

فرحبخش با اشاره به شستن اين ميوه قبل مصرف تصريح کرد: بهتر است پوست طالبي را با مايع ظرفشويي شسته تا ميکروب‌هاي سطح آن قبل از برش کاملا از بين بروند.

اين متخصص تغذيه اظهار داشت: با توجه به اينکه اضافه وزن و چاقي در کشور روبه افزايش است، به هنگام مصرف طالبي به شکل فالوده يا آبميوه، افراد بايد از حداقل ميزان شکر براي آن استفاده کنند.

وي درمورد تهيه و مصرف آبميوه ها در بيرون از منزل توصيه کرد: براي خريد آبميوه هاي مختلف حتما بايد به آبميوه فروشي هاي معتبر با مدارک بهداشتي مراجعه کرد، چرا که نوشيدني هاي غيربهداشتي بخصوص در تابستان احتمالا ابتلا به بيماري هاي گوارشي و اسهال را در پي دارد.

فرحبخش با تاکيد بر لزوم گنجاندن ميوه در برنامه غذايي، بيان کرد: به افراد با ديابت کنترل شده توصيه مي شود با توجه به اينکه طالبي جزو ميوه هايي با قند بالا است تنها يک سهم ميوه خود را به آن اختصاص دهند و از خورن آب طالبي پرهيز کنند.

وي درباره افراد با ديابت کنترل نشده يادآوري کرد: اين افراد تا زماني که به ديابت کنترل شده نرسيده اند بايد از مصرف طالبي را کنار گذارند و به جاي آن ميوه هايي با قند پايين تر را ميل کنند.

عوارض پنهان آب طالبي خنک که نمي دانستيد !
عوارض پنهان آب طالبي خنک که نمي دانستيد !

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.