فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران صبح امروز در محل بوستان گفتگو برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان بوستان ها در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران با بیان اینکه اقلیم کشور ایران به دلیل برخورداری از آب و هوایی متنوع می تواند گل و گیاه زینتی تولید کند، گفت: در صورت توجه و گسترش تولید در بازار می توانیم این مهم را برآورده کنیم. به گونه ای که کشورهای همسایه درحد کشورهای اروپایی نیز این کار را انجام داده اند. 

علی محمد مختاری با اشاره به وجود 20هزار تولیدکننده گل و گیاه در کشور افزود: در صادرات گل و گیاه این موضوع رقم ناچیزی است که باید در حمل ونقل و بسته بندی گل و گیاه توجه بیشتری داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه با توجه به گونه های گیاهی در کشور می توانیم حضوری به موقع را در بازارهای جهانی رقم بزنیم، گفت: احداث گلخانه های مدرن و جایگزین کردن آنها با گلخانه های سنتی، مدیریت زراعی و کنترل آب ها، حمایت از محققان و تولیدکنندگان گل و گیاه و همچنین فراهم کردن وسایل سریع برای حمل ونقل گل می تواند به این موضوع کمک شایان توجهی کند.

مختاری با اشاره به 75بوستان در اوایل انقلاب اسلامی افزود: امروز دو هزار و 171 بوستان محله ای، منطقه ای و فرامنطقه ای داریم؛ کمربند سبز شهر تهران از 5هزار هکتار به 38 هزار و 700 هکتار رسیده است که تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهر تهران به پنجاه هزار هکتار خواهد رسید؛ این در حالی است که در آستانه فصل بهار در 40 بوستان پایتخت، جشنواره گل های لاله برگزار شد. 

وی گفت: حدود 250 تولیدکننده داخلی و 30موسسه گل و گیاه به نمایندگی کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.
مختاری افزود: نمایشگاه بین المللی گل و گیاه از امروز تا روز جمعه 24 اردیبهشت در بوستان گفتگو دایر است؛ علاقه مندان می توانند از ساعت 10 تا 21 برای بازدید مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان بوستان ها گفت: بازدید کنندگان برای خریداری گونه های گیاهی می توانند بعد از پایان نمایشگاه در روزهای 25 و 26 اردیبهشت مراجعه کنند.
گلخانه های مدرن جایگزین گلخانه های سنتی می شود
گلخانه های مدرن جایگزین گلخانه های سنتی می شود

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.